Ledig lördag!

Vilken underbar dag! Tanken var att vi skulle spela även ikväll men den föreställningen blev flyttat till i oktober så jag njuter nu av en härlig mysdag hemma! Synd bara att maken jobbar hela helgen! I ärlighetens namn måste jag dock säga att jag ibland gillar att vara ensam hemma och pyssla på med olika saker som faller mig in. Inget bestämt och inga måsten. Det som blir, det blir!


Har gått runt här ute och städat bort en hel del blommor som nu fått ge ny näring åt komposten! Det som känns bra på våren känns nu lika skönt att städa bort! Och det enda som nu börjat blomma är den anspråkslösa "Klockrankan" som får mörklila/blå blommor.


De är vackra men syns inte mycket på långt håll.... En njutning för "gårsfalke"!


Benvita knoppar som blir mindre och mindre synliga ju mer de slår ut! Men eftersom vi har "egen spaljé-produktion" här hemma (Tack Ulf!) så har vi klätterväxter lite överallt!


Vildvinet har börjat få en vacker höstfärg men kommer nog inte att överleva då jag har planterat dem i lådor istället för direkt i backen. Men det må vara hänt!

Efter lunchen har det dock inte blivit mycket gjort eftersom jag bestämde mig för att njuta i solen med kaffe och en bok!


Den här termosmuggen från "Starbucks" köpte maken åt mig på en resa till USA i början på 80-talet. Den funkar fortfarande bäst av alla de vi har och är utmärkt eftersom jag alltid glömmer att dricka upp medans det är varmt...

Just nu läser jag Anna Janssons senaste men tycker nog att hon har blivit mindre intressant. Jag gillade hennes tidiga böcker om Maria Wern där både exmaken och den förhatliga svärmoderna fanns med i bilden. Böckerna har tappat lite och intrigen är inte tillräckligt stark. Åtminstone tycker jag det. Men jag läser ändå!

Och särskilt mycket bloggande har det heller inte blivit. Man vill ju inte sitta inne! Därför står nu datorn på trädgårdsbordet och det känns bra att kunna förena nytta med nöje! Jag märker också på antalet läsare att folk är utomhus i "vackervädret" och det glädjer mig! Njut av dagen!