Lax och högvilt!

Det blev verkligen en hektisk dag! Så mycket städning (som avslutades med golvtorkning) att jag höll på att missa middagstiden. Klockan gick bara så fort! Därför blev det en hastig historia och det passade bra eftersom jag tittade på Jamie Oliver i förrgår när han lagade middag på 30 minuter. Alltså gjorde jag en efterapning på hans middag och jag måste säga att det blev otroligt gott!

Jag gjorde ungefär som jag minns det så något exakt recept har jag inte. Men det behövs nog inte heller!


Jag hackade två paprikor i bitar + två knippen salladslök och ett par chilis. Saltade pepprade, hällde på olivolja och mojsade runt. Saltade och pepprade laxen och lade den med skinnsidan upp ovanpå grönsakerna. In i ugnen på 225 grader i 20 minuter. Hur gott som helst! Laxen blev supersaftig! Och fort gick det! Sedan var det bara att dra av skinnet och servera! Gott med några klickar rysk yoghurt! Och:


Rissallad! Kokade basmatiris, blandade med rostad paprika och zuccini, olivolja, salt, peppar och balsamvinäger. Klart! Inte dumt alls och väldigt gott ihop!

Att jag var så stressad berodde på att vi bokat biljetter till "Jägarna 2" kl 18.00! Snabb mat var därför en förutsättning! Men vi hann i tid!


På torget var det något på gång. Ett gäng killar, bil, släp och snö! Jag gissar att det var något ikväll eftersom snön knappast ligger kvar tills imorrn... Nåja, vi hann inte stanna och titta eftersom vi ju hade annat på gång!


Biostaden! Med några minuter till godo!

Fy fanken så spännande film! Den höll hela vägen tycker jag och Peter Stormare har aldrig varit bättre! Det kanske inte är den bästa reklam ordningsmakten i Norrbotten kan få men jag hoppas de har lite distans till sig själva för som film var den super! Och det är klart att Lassgård och Stormare är stjärnorna men den senare av dem tog hem alla poäng! Han var lysande!!! Ni måste se den så jag säger ingenting mer! Unna er en biokväll gott folk! Because you're worth it! :)

Nu blir det fruktsallad och glass!