Jag gillar:

Oj då, det låter som om jag är fjortis igen och ska lista vad som är ute och inne men så är det inte. Jo, jag är säkert lika larvig men alldeles för gammal... Åsikter har jag däremot om det mesta och mycket av detta kommer aldrig in i bloggen eftersom de "poppar upp" när jag närmar mig slutet och själv inser att inläggen då skulle bli alldeles för långa...

Nåja, här kommer några saker som jag verkligen gillar:

- Uppriktiga människor! De kanske inte alltid är "behagliga" att umgås med men ack så underbart ärliga! Fram för mer rakt på sak och mindre skitsnack! Det skulle vi alla må bra av!

- Familjen! Igen och igen och igen! Nu har jag bokat resa även till sonen så att han kan komma ned från Luleå till Göteborg när vi är där!!! Jodå, vi bjuder och det är säkert farligt att skämma bort sina barn på det här viset men det skiter jag i! Att få vara tillsammans och att alla fortfarande vill det är faktiskt skitviktigt för mig!

- Goda medarbetare och kollegor! Att få arbeta tillsammans med människor som ger så mycket av sig själva är fantastiskt! Det gör vardagen till en fest!

- Alla fantastiska vänner!!! I den här genren kommer också min älskade syster och hennes familj!!! Jag har turen att få omge mig med många vänner som jag verkligen uppskattar! Stor kram till er alla!!!

- Goooood och vällagad mat!!!

- Goda samtal om livet och saker som är värdefulla och viktiga att prata om! Hur mår vi? Och varför? Och kan vi ge av oss själva till en medmänniska? Tar vi hand om oss själva? Vågar vi gråta, stötta, älska? Den enda vi kan förändra är ju oss själva "so let's do it"!

- Mina nya Esprit jeans (ja, det är högt och lågt)! Känns som om de vore gamla favoriter när man tar på sig dem! Dessutom var de stora i storlek så att jag "tvingades" testa flera mindre par eftersom de var för stora! Lovely!

- Teater! Jo, det finns otroooooligt mycket bra teater och genom olika föreställningar lär man sig så mycket om både andra och sig själv! Man vidgar sina vyer helt enkelt!

- Barnteater! Eftersom man också förstår allt! Haha! Det är också ofta väldigt, väldigt bra och genomarbetade föreställningar!

- Soooooool! Älskar varmt och soligt väder!

Ja, nu skulle det "poppa upp" en massa saker men av någon anledning verkar jag inte ha så mycket åsikter den här tiden på dagen...  "He ha väl fjune a!"

Det här är jag däremot lite trött på:

- Självgoda uppenbarelser som bara ser till sina egna fördelar!

- Två stackars banor i "Angry Birds" som jag har harvat på i oändlighet med men ändå inte verkar klara att få tre stjärnor i! Ja, där kom fjortisvarningen igen...

- Teater - igen! Den här gången dålig sådan med uselt manus och osäkra skådisar som tar fokus från andra fast att de inte ska synas. Just då i alla fall! Det här brukar jag dock undvika att titta på! Haha!

- Gatlyset. Ja, jag borde ta tag i den här frågan då jag fortfarande tycker att det är uselt att de släcker var tredje lampa 22.00 och att de efter 23.00 bara låter var tredje lampa lysa... Det är för lite ljus!!! Men just nu orkar jag inte riktigt med detta ämne.

- Bilister som bara tänker på sig själva! Hur har de fått körkort? De genar i kurvorna, saknar blinkers, ligger och blockerar i vänsterfilen och kör 20 km under tillåten hastighet men ökar då det inte längre går att köra om!

- Människor som inte kan vara "sig själva"! Förmodligen beror det väl på osäkerhet men det finns många som lägger på sig en mask som ser väldigt snobbig ut och därigenom gör andra osäkra. Om man träffar på en sådan så får man tänka att de faktiskt inte vågar vara sig själva! Nåja, de kommer hur som helst aldrig att bli några nära vänner...

- Nyfikenhet. Inte ovanligt varken bland grannar eller vänner på t ex Facebook! Jodå, det finns många som bara läser andras inlägg för att få veta lite nyheter... Skaffa er ett liv! Men det där är hårfint. En del vill väl och kanske bara är blyga. De som däremot är nyfikna bara för att "få vetta" eller för att kunna sprida elakt skvaller göre sig icke besvär. Egentligen är jag inte så känslig eftersom jag bloggar men jag kan ofta reta mig på detta småaktiga sätt att vara!

- Långa blogginlägg utan bilder... Haha! Därför slutar jag nu! Det kommer nog mer imorrn men nu blev jag lite trött! Både på mig själv och bloggen! Sov gott alla glada!

#1 - - Ola T:

Jo, jag ska försöka ta mer bilder för att illustrera...

#2 - - Maria:

Jag gillar din blogg, inte för att jag är vettane sjuk, utan för att du är en härlig person som skriver vad du känner just NU :) Fortsätt så! Du väcker tankar och inspirerar andra, det är bra..