Ja, ja, ja...

Jo, jag vet! Jag behöver träna för att må bra! Och det var min brist på träning och stretching som gjorde att jag fick ont i ryggen! Kära fru Anki Lundberg; Jag älskar din kommentar! :) Du har alldeles rätt och jag lovar att bättra mig å det grövsta!

Hur som helst fick jag ju tid hos "Kroppen" och det gjorde verkligen susen! Han masserade och bröt till upphakningen och gav mig några bra övningar som jag nu ska köra för att slippa detta i fortsättningen. Anledning till att det blev som det blev är ju att jag helt plötsligt (och varför vet jag inte) slutade röra på mig och sedan började om som om ingenting hade hänt... Men det hade det ju. Man måste hålla igång "gammkroppen" hela tiden för att må bra! Så någon prinsessa var jag således inte...

Hur som helst blev det en bra dag när jag började kunna djupandas igen! Hann till Home för att köpa ett nytt munstycke till dammsugaren och när jag kör över den delvis avstängda Viktoriabron frågar jag mig följande:


Var är vägarbetet? Avstängningen ser jag ju tydligt men inga vägarbetare... Det här kommer nog att ta sin rundliga tid!

Sedan ringde Malin och ville att vi skulle göra en sen myseftermiddag och det tackar man inte nej till! När man nu kan! Det blev hämtning av My tidigare på dagis och sedan åkte vi på Nordanå för att kika på bildutställningen för stora och små som är så fin!


Det blev mycket andäktigt skådande! Här kollar vi in en som är jättearg!


Och kikar mera närgånget på min favoritbild av barnet i skogen.


Det är en rolig utställning med kojor, böcker och små moln där man kan kliva upp och det testade naturligtvis My!


Stina Wirséns bilder känner hon igen från sina egna böcker!


En liten paus kan man behöva ibland! Konst kan ju vara så krävande...


Mitt i det hela!


Och bilderna på Mumintrollen tittade hon på tillsammans med mamman! Men efter en tur på utställning blir man hungrig och ska man ha en myseftermiddag så får man också tillåta sig att äta något som är både gott och onyttigt... Alltså blev det en tur till:


Max! Redo med flaggan i högsta hugg valde hon pommes, burgare och smältost!


Gott som attan! Det tyckte även jag och Malin!  En superbra eftermiddag tjejer! Kram och tack ska ni ha!

Nu fick jag dock höra att pappa är på akuten och inte mår så bra. Ingen större fara säger min bror som följt honom dit och han blir kvar för natten för att de ska kunna ta mer prover. Man blir ändå orolig eftersom ens föräldrar ju inte blir yngre men det känns i alla fall bra att han är i trygga händer i natt så jag avvaktar och åker dit imorgon bitti!

Nu måste jag packa lite för morgondagen!