Bättre än bra!

Vi har så roligt tillsammans när vi jobbar att jag nästan skäms! Nej, det gör jag ju inte eftersom vi är synnerligen effektiva - men jag njuter samtidigt av att jobba så prestigelöst med någon jag både kan prata allvar och skratta med! Tack för en superdag Åsa!

Och inte blev det sämre av att hon, denna svampfantast, bjöd på varma mackor med karljohansvampstuvning till "frunch"!


Så ohyggligt gott!!! Och jag fick t o m med mig svamp hem!!! Thanks a lot!!!

Sedan har vi spånat, skrattat och skapat så mycket kul att det nu börjar kännas helt rätt att släppa biljetterna imorrn! Somliga dagar är man skeptisk men när vi nu har gått igenom materialet och skapat en hel del nytt så känns det lugnt och förhoppningsfullt! Jag är bara glad!

Jo, jag vet att jag är en positiv person men jag är också ganska självkritisk så det här är ingenting jag bara hasplar ur mig för att skryta eller sälja biljetter. Jag tror verkligen på projektet och det kommer att bli så kul! Samarbetet med Åsa är också som att "komma hem"! Jag är snart 50 och det är inte ofta jag har samarbetat med en annan kvinna där vi jobbar så prestigelöst och ärligt tillsammans. Det är ett givande och ett tagande fyllt av skratt och uppmuntrande tillrop! Jag önskar att alla fick ha det så här!

Nu ska vi bara färdigställa idéerna var och en för sig så bör vi vara i hamn - åtminstone textmässigt! Sedan återstår ju en massa annat jobb men man får ta en sak i taget! Och för att sansa mig angående lovorden brukar jag påminna mig om när hon släppte in publiken alldeles för tidigt och jag fortfarande satt och tog på mig strumpbyxorna mitt på scenen... hahahaha! Så irriterad jag blev men så mycket vi har skrattat åt denna "incident"! Lovely!

Vi hann också gå iväg en sväng och passade på att köpa sallad till lunch. Alma var redo och ställde upp sig fint när jag skulle ta en bild:


Snygg tjej väntar på att få springa en runda! Och det gjorde hon!


Med den här hämtade pinnen höll hon också på att fälla oss båda två!


Men här poserar hon glatt tillsammans med mig längst den fiiina promenadvägen! :)

Ja, jag har haft en kanondag som ni säkert förstår men väl hemma blir jag också orolig för Emilia och hennes boende i Göteborg. Nu har hon nytt, stressigt chefsjobb och boende i andra hand bara fram till nyår. Det ekonomiska läget är inte det bästa, räntorna stiger, bankerna minskar utlåningen till 75% och bostadspriserna väntas falla så det är egentligen inget köpläge men hon måste ju få ett eget och mer varaktigt boende! Så ni som känner till en hyreslägenhet i centrala Göteborg - hör av er!!!

Nu jagar hon lägenheter och är så stressad att hon inte ens har bloggat på en vecka och jag blir orolig och vill helst bara åka ner och se om jag kan hjälpa till! Så länge jag inte kan slänga upp en miljon (och det kan jag verkligen inte) så kan jag ju inte köpa en lägenhet åt henne men hänger det på att hjälpa till ekonomiskt så gör vi naturligtvis det vi kan om det kniper! Man vill ju att det ska gå bra för barnen! Och du har varit så duktig och fixat allt själv gumman så vi hoppas verkligen att det här löser sig! Håller tummarna för att någon ser mitt upprop och hör av sig! Storkramarna från Mamman och Pappan! Älskar dig!
#1 - - Ola T:

Kul att jobbet går bra. Ni jobbar hårt för det och ni är väl värda resultatet. Tyvärr känner jag inte en människa i Götet, men kan höra efter litet försiktigt bland tidigare kolleger.

#2 - - Monica:

Ja, det får du gärna göra! Nu har hon ju varit där så länge att hon också vet att hon vill bo ganska centralt även om hyrorna är högre. Får du napp kan du väl återkomma!

#3 - - Nina Linder:

Jag vidarebefordrar ditt sökande av lägenhet i centrala Göteborg, till mina vänner där nere, så får vi se om det ger något...

#4 - - Nina Linder:

Mina vänner funderar hur länge en sådan hyra gäller i så fall?