1980-2011

Efter 31 år var det dags att göra ett återbesök i Kukkola och se platsen för vår första semester 1980! Vi träffades året innan och det här måste ha betytt att det var lite på allvar! Bilsemester både hit och till Storforsen det året. Och inte kan det väl ha hänt så mycket på 31 år?


Maken satt vid ratten då i den beigefärgade Amazonen,  BLY 870!


Han körde även idag! Ganska lik sig! :)

Väl framme så letade vi länge för att hitta platserna för en del av de bilder som vi tog då men det var inte lätt att hitta samma miljö. De måste ha flyttat stenarna...


Med lånad kamera i näven!


Nu lånade maken min istället! Ja, han orkade inte ta fram sin... Inte samma miljö men det var verkligen inte lätt att hitta!


På räcket framför den gamla kvarnen!


Nu tog jag plats framför räcket! Det märks att jag har blivit äldre! Hur kunde jag hoppa upp och sätta mig på räcket? Hade jag inget förstånd?


Det var ju flera meter ned till vattnet! Men både räcket och brovirket var nytt! Och fönsterglaset reparerat!


Ung och oförstörd! :) Rent av lite barnslig!


Gammal och härjad... haha! Ja, jag är i alla fall lik mig även om åren har gått!

Det var riktigt roligt att gå omkring och kika på området och forsen! Lite larvigt och fnissigt att leta gamla ställen men man har ju inte roligare än man gör sig! Återkommer med fler bilder och rapport från Haparanda!
#1 - - Ingrid:

Men å så roligt att se dessa bilder. Vad söta ni var!! Och vad söt du är än idag. Kukkola är fint att besöka. Som gammal Kalixbo känner jag igen mig. Och du, hoppas ni får minst 31 år till tillsammans. Kram!

#2 - - Monica:

Ja, visst var det lite kul! Men nog var jag sötare som ung! :) Och vi har faktiskt fått över 32 år tillsammans! Otroligt! Verkar funka! Krma på dig själv! Och Kalix som fått hela tre rondeller! Värsta storstaden!

#3 - - Albertamalie:

Just passing by, tripped over your site really. Still, looks nice.