Tålamod...

...är kanske inte riktig min grej! Jag vill kunna allt på en gång och inte behöva vänta en sekund på någonting alls! Men jag hör ju själv hur omöjligt det låter! Alltså får jag backa bandet och gå igenom vad som funkat och inte.


Alstromeria. Blommor på köksbordet! Funkar! Skönt!

Jag har lyckats med det mesta när det gäller den nya "sata-datorn" (om jag nu ska drista mig till att använda Ankis underbara uttryck :) men får nog ägna nätverket lite mer tid en annan dag. Som läget är nu sitter jag inte i sjön då jag har andra datorer som funkar med den berömda skrivaren. Ja, den ska vi inte prata om heller... Jag har bytt trumma på den två gånger redan och nu signalerar den att det är dags igen! Men det måste jag lämna idag! Måste!

Jag har laddat ned en testversion av mitt gamla program men också en test av InDesign som ju måste vara det nya layoutprogram jag ska använda. Jag måste väl följa med i utveckligen jag också. Fast att jag inte riktigt vill... Det gamla inkörda är ju det enklaste! Särskilt när man har mycket annat att göra!

Hur som helst vill jag ha hjälp! Jag har nästan alltid klarat mig själv och hankat mig fram när det gäller både teknik och trycksaker utan att ha en utbildning som är nyare än 1985! Då fattar ni hur stenålders jag är! Men det är saker som jag vill göra och som säkert någon annan kan lära mig! Hör gärna av er! När jag är i krislägen kan jag t o m betala bra!

- Jag vill veta hur jag ska installera drivrutiner för Postscript! Det där är ett mörker och jag har ett gammalt Adobe Acrobat som har hjälpt mig att göra pdf:er men nu vill Windows 7 inte jobba med den ålderstigna modellen och den går heller inte att uppdatera från Adobes hemsida...

- Jag vill - och behöver verkligen - kunna göra pdf:er från alla program! Nu kan jag ju "spara som" i både Word och Excel eftersom jag köpt ett nytt Officepaket men jag vill ju kunna exportera även från PageMaker... Fast där får jag nog ge mig. Kan det vara så att om jag skaffar InDesign så behver jag inte fundera mera? Då kanske allt jag vill göra fungerar?

- Och hur ska jag kunna konfigurera min arbetsgrupp här hemma när det ser helt olika ut i XP och Windows 7? Ja, den här datorn verkar hitta den dator som skrivaren är kopplad till men det funkar inte trots att jag delat ut den och laddat ned drivrutiner...

Som ni ser är detta funderingar som jag kanske får återkomma till. Måste väl ta en dag i taget och se om jag antingen löser det mesta själv eller får kontakt med någon som kan bättre! Och det måste finnas många! Och kanske är det bara PageMaker som är problemet...

Hur som helst har jag "stressat av" med lite bokföring! Lika bra att avverka något annat för att listan ska bli kortare! Nu är allting "betalt och klart", skattedeklarationen fixad, reseräkningar skrivna och pärmen i ordning! Återstår bara att gå och duscha, stryka till den nytvättade "Emma-klänningen" samt plugga in dagens text! Jag är ju faktiskt komiker också! Det kan man inte tro när jag blir stressad! Haha!

#1 - - Ola T:

Visst är det ett parti som föreslagit att även it-tjänster ska ingå i rut? Det kanske blir så när du har rut-it tillräckligt länge och högt?