Segt men bra!

Det har varit lite lååååångsamt idag! Inte fått så mycket ur händerna men det gör inte så mycket heller! Nu har jag gjort bort matshoppingen och ämnar senare ikväll tillaga någon typ av boeuf bourguignon som ska ätas imorrn.

Idag får det bli som det blir eftersom jag ska iväg på teater! Har blivit inbjuden på genrepet av "Hohaj" och det ska bli väldigt trevligt! Jag har inte läst boken men litar på att Ellenor Lindgren (som dramatiserat) tagit sig an den med all den klokhet och humor som hon besitter! :) Sedan har ju Olle Thörnqvist regisserat och det ska bli så kul att träffa en ännu gammal bekant från min tid på Västerbottensteatern!

En annan, mer ung bekant, som jag både fått mms från och faktiskt träffat en kortis idag är unga fröken Bergvall!


Först kom en hälsning från frissan där hon blev fredagsfin!  Go-unge! :)


Sedan en nyklippt live-kram när de kom förbi för att hämta barnstolen då de ska ha familjefrämmande ikväll. Att ha alla barn i egna stolar är ju befriande för matfriden! Och kramar så här på eftermiddagen är befriande för helghumöret!

Nej, nu ska jag inte orda mer eftersom jag tänkte fräscha upp mig lite innan jag ska iväg. Måste bara avsluta med att gratulera alla som inte läst Jussi Adler-Olsen! Nu finns alla (de hittills översatta) på ICA Maxi för 149:- st! Jag blir så avundsjuk eftersom jag redan läst dem!


Min bästa kriminal-läsupplevelse i sommar!!! Spännande, välskrivna och med mycket humor! Längtar tills fler av hans böcker översätts från danska! Köp och läs! :) Men naturligtvis i rätt ordning!

Återkommer med en rapport från föreställningen! Hohaj på er!
#1 - - Nina Linder:

Tackar goaste för boktipset! Den hörde jag om tidigare idag, bäst å reopp klea å dra... För att du skulle tipsa så där om slutet å så?... Aaaabbsoooolut i hemlighet hur det går? e väl kanske inte å tänka på? eller???