Reakväll!

När vi kom hem sent om sider igår var jag så trött att jag inte ens orkade blogga... Störtade i säng och har sovit som en stock! Jag som åkte hit för att vila får nog se till att det blir en lugnare dag idag. Fast man vill ju göra roliga saker tillsammans och man vill ju shoppa! Svårt dilemma! Idag blir det dock lite lugnare med besök på museum och lite andra mer vilsamma aktiviteter.

Så över till gårdagen igen! Supertrevlig kväll eftersom det är underbart att göra saker tillsammans!


Vi passerade Göteborgshjulet när vi promenerade till Kajskjul 8 där föreställningen spelades. Fint! Jag har ju, trots min svindel, faktiskt åkt detta två gånger!


På plats! Jag var så där lagom förväntansfull och det var nog bra! God förrättssoppa var det dock med jordärtskockor och räkor!


Ladies in black! Emilia såg ut som en filmstjärna!


Efter förrätten drog de igång en "Förshow" som var sådär. Start av Ola Forssmed som körde dåliga vitsar och fejkskratt. Det hade man lätt kunnat stryka.


Maken noterade att man satt upp hängrännor i taket! Smart sätt att hålla upp kablarna!


Förshowen innehöll också ett nöjesfältinslag som var lite kul! Sedan var det paus igen för varmrätt och dessert. Riktigt bra mat, kanske lite ojämna portioner men det var oerhört effektiv servering och det är skönt!

Sedan drog föreställningen igång och man fick inte fotografera så jag bestämde mig för att vara lydig! Haha! Det var ändå så svårt ljus... Hur som helst var vissa saker riktigt bra och imitationerna av Ernst och Leif GW Persson var obetalbara! Det är ju alltid mycket imitationer i de här föreställningarna och vi har sett massor av deras produktioner under de här 12 åren. Kanske alla? Och den här var stundtals väldigt rolig men hade också lågvattenmärken och inslag som man känner igen från internet och youtube. Kändes lite billigt. Ett par nummer var lysande och ett par kunde jag verkligen ha varit utan.

Men vi hade en kanonkväll ändå! Kul att göra saker tillsammans och roligt att se saker även om man inte gillade allt. Det var liksom inte det mest högprioriterade igår!


Vid midnatt vandrade vi hem i natten belysta av både månen och hjulet!


Jag var tvungen att ta en bild av Emilias snygga frilla! En dougnut! :)


Och så mätta som vi var passade den här skylten perfekt! Haha!

En kanonkväll med familjen som nu fortsätter idag! Vi ska gå på Röhsska muséet för att se en fotoutställning och sedan får vi se vad vi kommer överens om. Men först kanonfrukost!!!