Maskiner!

Hemkommen från ett trevligt möte med SKTF:s, eller numera Visions, pensionärer i Skellefteå! Precis så pigga och glada som man själv skulle vilja vara i den åldern! Tack ska ni ha för alla skratten! :)


Här ser ni några av dem! Träffade också en gammal kollega från teatern och det var väldigt kul! Hon såg inte ut att ha åldrats ett smack på 15 år... Det kommer jag knappast att lyckas med själv!

Nu har jag fått lite ny energi och dragit igång både mig och de övriga maskinerna! Tvättmaskin, diskmaskin, kaffemaskin, dammsugarmaskin och datamaskin (som det faktiskt stod på min nya garanti!)! De verkar leverera allihopa och jag bara njuter så länge jag kan! Har även städat på toan och torkat fönstren i köket. Det behövdes! Men nu ser jag bara ränder... Skit samma! De är ju renare i alla fall!

Vi skulle egentligen ha repeterat i eftermiddag och kväll men Åsas chef gav henne ledigt och jag lyckades själv med samma bedrift! Vi har fina chefer! :) Därför startar vi upp morgondagen med denna aktivitet istället! Tack och lov att man ibland får känna efter och inse att man faktiskt också behöver vila! Jag har ju redan haft ett updrag idag och det ska egentligen räcka! Dessutom blir jag mindre stressad av att göra bort saker hemma så det kommer nog flera goda saker ur den här dagen!

Gårdagens rebus var förresten "Pund-huvud" eftersom jag kände mig som ett pucko! En som inte gissat rätt men som ändå vinner första pris är Irene Granlund som svarade: "Million-dollar-baby"! Det är ju inte sant men det var nog precis det jag behövde för att kicka igång dagen! Kram på dig! :)