Kwälla!

Har packat väskan så när som på necessären, plockat fram laddare och annat som ska med när det gäller den tekniska "arsenalen". Nya datorn ska naturligtvis packas men man måste ju kolla morgonhändelserna innan man stoppar bort den helt. Så nu sitter jag här. Jaa...

Man kanske skulle lägga sig med Theorin igen. Har ju läst och gillat hans tidigare böcker så jag borde väl egentligen tycka om även den här men det finns något osympatiskt i den som jag inte riktigt tycker om. Nåja, jag har bara börjat ännu.

Annars då?

Ja, när det gäller politikermoralen så blir jag mest bara beklämd. Nu ligger det ute bilder på alliansen där man räknar upp saker som riksdagsledamöter och stadsråd gjort sig skyldiga till. Det står också att ingen pratar om detta eftersom de sitter i regeringen men då glömmer man snabbt att flera stadsråd fick lämna in ganska omedelbart efter att de valts in. Med detta menar jag absolut inte att de skulle vara oskyldiga eller på något sätt bättre än andra. Jag menar att det är lika illa över hela linjen! För jag kan inte tänka mig att någon med moral heller kan försvara Juholt och hans förehavanden! Eller?

Att manipulera, förskingra eller avsiktligt avhålla sig från att följa lagen borde vara lika illa för politiker som det är för oss vanliga dödliga! Och man kan inte försvara sådana beteenden även om den personen skulle vara ledare för det parti man röstar på!

När det gäller politik känner jag att jag för varje dag blir mer och mer "opolitisk". Snart går min röst till den eller de som visat sig vara totalt ärliga! Men sådana politiker finns kanske inte? Jag blir också trött på de siffror och den statistik som redovisas i debatter. Det är snabba svar och vinklade så att de ska gynna ens egen politik. Naturligtvis. Men hur ser det egentligen ut under ytan? Reinfeldt och hans regering har haft mitt fulla förtroende när det gäller att leda Sverige under de här krisartade åren eftersom jag tror att Borg är den smarta person som vi har behövt på finansministerposten. Juholts snabba kast hade varit förödande.

Men när Reinfeldt å andra sidan pratar sig varm om minskade sjukskrivningar och förtidspensioneringar så finns det bakom en del av dessa siffror människor som inte får fortsätta att vara sjukskrivna trots att de inte är friska nog att jobba. Många har farit illa under de här förändringarna och det tycker jag är hemskt och orättvist! För vems är felet? Jo, alla de "vanliga människor" som myglat till sig bidrag för att de inte har velat jobba. Jag tror att de finns, lika mycket som det finns oärliga politiker. Och det är de oärligas fel att saker och ting förändras till det sämre för samtliga och det gillar jag inte. Och bland de oärliga finns både sossar och moderater. Kontentan blir att det är samma skit överallt. Både i riksdagen och i verkligheten! Och det är väl för sorgligt!

Man kanske får starta ett parti som kräver omutlig ärlighet? Men nu ska jag nog i ärlighetens namn närma mig sängen. Det här är ingenting man löser en torsdagkväll. Om man nu inte heter "Emma" förståss! Hon har redan löst alla politiska problem med att skylla allt på  männen och starta ett kvinnoparti: "BVK"! Eller "Bort ve karlarn'"! Om hon är särskilt rättvis vet jag inte. Men hon är ärlig!