Kärlek och kakor!

Somnade med värme i hjärtat och vaknar med samma kärlek! Sonen lade ju igår ut sin spartanska men ändå helt underbara inspening av en cover på "Thrown right at me" av "Tallest man on earth". Jag har nu spelat den ett antal gånger och blir bara så glad! Tack också för alla underbara kommentarer på FB! Det finns så mycket kärlek här i världen! :)

Jag vet inte hur man lägger upp filmer på bloggen men som ni ser så ligger den på Youtube. Gå in och lyssna! Alla behöver lite gädje så här på måndan'!


Oskar Lindgren - Thrown right at me (Cover)
www.youtube.com
Cover på Tallest man on earth. Spartansk inspelning med iPad.

Jag har ju också lovat att lägga ut receptet på "Dumlekakorna" som min svägerska Berith bakat! Hon är "femdjävlig" på bakning men säger att det här är enkelt. Och att de är goda kan jag intyga!!!

Dumlekakor
200 gr smör
1 dl socker
3 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker

Rulla ca 20 bollar o lägg i folieformar.
Stoppa ner en ½ dumlegodis i varje "boll".
Grädda 12 min i ca 175 grader.
Ta ut kakorna och lägg en Nobless på varje kaka.

Gottgottigottgott:)

Julgalet
Nu är det bara hur kul som helst! Premiären i Piteå 111111 är helt utsåld och föreställning nr 2 är också väldigt bokad. Enligt Turistyrån där brukar inte Piteborna vara så tidiga med sina bokningar så de var lite förvånade. Vi är dock desto gladare! :) Och Christinasalen är faktiskt större än Nordanå!

Det bokar på otroligt mycket även här i Skellefteå och man känner att en sten faller från lillhjärtat! Det här kommer nog att gå det också! Mycket kärlek till alla er som köpt biljetter! Vill ni ha bra platser så är det Torsdagarna 24/11 och 1/12 som har bästa tillgången!

Nu ska jag samla ihop mig och lyssna på låten en gång till! :) Ha en fin dag!
#1 - - Ola T:

Vad roligt för dig och för er!

#2 - - Britt Ö:

Varför har Oskar aldrig fått vara med PÅ scenen, på revyn?? =) Han är ju jätteduktig!

#3 - - Monica:

Ja, jag har vidarebefordrat din synpunkt Britt! Han blev glad! Och jag tror att vi kan låta barnen ta över nu! :)

#4 - - Marie ögren:

Lyssnade precis på Oskars fantastiska sång, vilken talang.Även duktig på gitarr.