Bento Sushi!

Äntligen börjar livsandarna vakna! Kan det bero på att det blivit fredagkväll? Kan också bero väldigt mycket på att jag satte mig i soffan - och somnade! Så skönt med en liten power nap! Det var precis vad jag behövde! :) När jag piggnat till började jag också känna att jag nog var lite hungrig ändå! Det blev som planerat hämtmat!


Idag "Bento Sushi" från utmärkta "Sushi Bar"! Det var en god kombination med några bitar Sushi, Yakitori (kycklingspett) och Yakiniku (strimlad entrecôte) - men den råa fisken vann ändå överlägset!

Sedan den här restaurangen startade har Sushi blivit en favoriträtt! Och det beror nog på att riset aldrig har varit kylt (säger Hanna och jag tror benhårt på henne!). Alla fiskbitar läggs ihop strax innan de levereras vilket gör att råvarorna har den ultimata temperaturen! Fisken kyld och riset ljummet. Gött som attan är det i alla fall!

Men. Jag ska prata lite med grabbarna eftersom jag tycker att de borde göra en egen dipsås och inte bara leverera soya. Om man blandar en egen med mycket lime, chili, ketjap manis och andra godsaker får man en syrligare, starkare och fräschare sås! Åtminstone tycker jag det! De kan ju ha lite olika valmöjligheter när det gäller dippen också! :) Eller bara göra en favorit till mig! Haha!

Nu känner jag mig såååå mycket piggare! Mat och vila är en utmärkt kombination för en trött människa! Nu har jag dessutom fått kaffe på nymalda bönor och en tryffel! Mår mycket bra - men bästa stunden den här veckan var nog ändå den efter frukosten i Göteborg i söndags!


Eftersittning med båda barnen och vacker musik på gitarren! Tack Oskar! :)