Avsked!


Tidigt uppstigning eftersom vi ätit frukost med Oskar och tagit en promenad med honom till flygbussen. Idag blir det ständiga avsked och det är väl lika bra att vänja sig!


Surt väder i Göteborg! Men det är inte kallt. Och nog hade sonen tagit sig till bussen själv men man vill ju umgås in i det längsta!


Här umgås far och son... Eller? Haha!


Oskar 22. Äntligen rätt ålder på rätt person! Min tidigare publikation (mig själv och 25) kanske inte riktigt höll sig till sanningen... Önskar dig en vilsam hemresa så ses vi i slutet av oktober igen! Vi ska ju gå på Eldkvarns konsert i Luleå och det ska också bli hur kul som helst!

Annars har TV:n varit igång och jag är så trött på Juholts förklaringar att jag inte ens orkar höra hans röst... Först sitter han och säger att den enda kovändning han har gjort är den i Libyenaffären och sedan analyserar SVT:s politiska reporter hans intervju och säger att han började med kovändningar och snabba ändringar redan i sitt inledningstal som partiordförande! Och att han lagt ut snubbeltråd till sig själv hela tiden! Något som han hellre borde ha lagt ut till fienden...

Att han skulle ha så stort stöd bland sina medlemmar som han själv säger tror jag inte riktigt på då Socialdemokraterna har ramlat många procentenheter sedan han tillträdde. Om han skulle vara så rädd om partiet som han säger så skulle han ha avgått! Och nu ska han resa runt för att prata med partimedlemmarna. Jag hoppas inte att det sker på skattebetalarnas bekostnad! Vi kan ju inte ska betala (igen) för bidrag till politiker som gör misstag! Han säger själv att han har en bra inre moralisk kompass... Jag är mycket tveksam!

Nej, nu ska vi göra oss i ordning för en dag på stan, en sen lunch med Emilia och ännu ett avsked innan vi flyger hem ikväll! Jag skulle gärna stanna längre men börjar känna att det är dags att åka hem och jobba. Det är mycket att göra den här veckan. Också! Ha det bra alla människor!
#1 - - Ola T:

Kul att du tycker till om politik! Du kan ju det också. Blir nog ett tillägg så småningom i den komiska gärning.