At home!

Jag blev lite glatt överraskad i eftermiddag! Hade förberett mig på att repa även imorrn men vi hade tydligen strukit den dagen så nu får jag nog tid för lite annat istället! Kanske lite vila... Fast just nu njuter jag av att bara vara hemma!


Hur som helst blev det (inte helt oväntat) en bra dag! Jag och Åsa har både hunnit med praktiskt fix och sedan blev det en bra sittning med bästa Kågis!


Han presenterade också musikbakgrunderna! Jo, idag kopplar man ju in iPhonen till TV:n i samma rum och läser filerna direkt från dropboxen! Det är mycket som hänt på tekniksidan!

Och när det gäller musiken säger vi: Så bra jobbat grabbar! Vi har bara fått en första "slask-inspelning" för att kunna repetera stämmor på var sitt håll men är redan hur nöjda som helst! Manuset är klart och musiken ska nu mixas färdigt med lite blås och annat smått och gott - vi är på G! Det kommer att bli en show det här också!

Och varje gång vi går igenom texterna så kommer det lite nya idéer. Kan bli ytterligare en bearbetning av ett par inslag men i övrigt var vi ganska nöjda! Vi hann också gå igenom kostymförslag, fundera på scenografin och annat som också måste till! Vi pratade lite om att folk i allmänhet nog inte tror att det ligger så här mycket arbete bakom en föreställning. Det finns säkert de som tror att vi bara plockar fram några gamla texter och går upp på scenen men så är det inte! Och det är alla veckornas arbete fram till premiär som gör att man också blir så glad om det går bra!

Fast många förstår säkert att en föreställning inte är ihopslängd i ett nafs! Att det inte är något man bara gör utan erfarenhet. På vägen hem funderade jag lite över min egen tid på scenen och inser att jag i år faktiskt firar 30-årsjubileum! Oj! Borde man göra något av det? Så många år är det alltså sedan jag stegade upp på revyscenen första gången inför en betalande publik. Mina första trevande steg på bönhuset där hemma i byn räknas alltså inte! Haha!


I vanlig ordning blev det Sushi-middag men den här gången testade vi varmrätten "Yakiniku" (om jag nu kommer ihåg rätt). Fint strimlad entrecote med sås och grönsaker. Riktigt gott men kanske inte så stor portion. Nu räcker säkert matmängden men medge att de hade kunnat piffa till salladen en aning? Men bättre snabbmat än mackor och hamburgare är det garanterat! Tror att jag ska leta recept på detta eftersom smaken är något jag gärna återkommer till!

Tack till Åsa som idag bjöd på middag och tack till er båda för en superbra dag! Nu ska jag låta de svenska grabbarna i landslaget underhålla mig med fler mål på Råsunda medan jag själv tar fram Johan Theorins senaste bok! Myyyyyys!