Verktyg!

Det blev en seg dag men nu när kvällen kommer börjar jag bli pigg igen! Haha! Det har väl blivit en del gjort men kanske inte allt som jag tänkt... Nu är det dock full huggning resten av veckan så man behöver en "mellandag" där jag tvättat, bytt sängkläder, dammsugit, skaffat färg till delar av dekoren och sedan mekat med telefonen! Den tar lite tid men vi kommer nog att komma ganska bra överens när jag fått installera allt jag vill ha (samt en del saker som jag inte hade en aning om att jag behövde! :)

Musikrepet har dock blivit väldigt mycket enklare när vi igår kunde spela in stämmorna på telefonens "röstmemo"! Herregud vilket bra verktyg! Ja, jag har säkert kunnat spela in på min förra telefon men det har aldrig varit så här enkelt!


Look! Bara att spela in! :) Nu börjar stämman sitta där den ska!

Men när jag skulle använda en röststyrning (som tydligen heter Siri och bara finns på engelska) för att hitta Norrans hemsida på Google gick det lite sämre. Jag tyckte att jag uttalade det så tydligt men istället för norran.se fick jag:


Haha... Jag tror jag fortsätter med knapparna tills jag kommit underfund med den här funktionen!

Nu fortsätter kvällen med lite mer textrep och lite pappersjobb. Pärmen ska in och då vill jag ha allt klart. Imorrn blir det både genomgång av veckans soppföreställningar av "Mens Night", repetitioner och samling med min hälsogrupp som ska få testa att stå på scenen! Kul! (Hoppas jag att de tycker att det är... :)
#1 - - Linda-Marie:

Ett tips :) Om du vill ta ett "kort" på skärmen på din iPhone så kan du snabbt trycka in 'hem-knappen' och 'lås-knappen' samtidigt :)

#2 - - Monica:

Men Tack! Skönt att du läser! :) Herregud vad jag funderade igår! Jag lyckades få ihop 168 poäng i WF och det hade varit kul!