Storm!

Ja, nu trodde jag ju att det skulle bli lite stomigt även här men den vinden verkar ha dragit förbi! Glömde t o m bort att skoja med svägerskan igår om hur det känns när alla varnar för ens ankomst... Ja, hon heter ju som ni förstår Berith! När det gäller stormen har jag också varit glad över att vi flyttat till stan eftersom alla prognoser säger att det ska vara värst i byarna... Haha!

Herregud vilken morgon! Två så dåliga vitsar i ett enda stycke! Hur ska den här dagen sluta? Den blir förmodligen skitbra eftersom jag också tänkt städa toaletterna! Haha! Neeej... en till!

Nu lyssnar jag på reprisen av "Så mycket bättre" och njuter av Lalehs version av
E-Types "Here I go again". Så fantastiskt bra! Hon är helt magisk den där kvinnan! Allt blir så känslosamt och personligt! Det är som någon sa: "Hon sjunger ingenting utan att mena det!" Lovely! Ni måste lyssna om ni missat den!

Gårdagskvällen ägnades åt ätning och sittning i soffan! Skööönt! Det blev ju lite sen middag så jag gjorde bara en sallad och lite ädelostdressing till köttet. Funkade!


Lammentrecôte, Nyhléns, 109:-/kilot! Klart prisvärt! Sedan blev det glass, godis och glögg så jag bör ta en promenad idag för att bli av med lite kalorier!

Men innan dess önskar jag alla en riktigt fin första advent! Här har vi firat med kalasfrukost igen och en mysig stund tillsammans med sonen!


Första ljuset tänt! Nu är det advent! :)

Om staken håller måttet tvekar vi dock om
Blockljusen från ICA verkar flöda som...
fanken överallt där vi tänt i staken
Snart är hela bordet värsta stearinvaken...

Ja, nödrimmen är lika bra som skämten idag! God Jul!