Sovmorgon!

Eftersom jag ämnar sova så länge jag kan imorrn så kommer här ett sent inlägg innan jag lägger mig med Lars Kepler! Han är verkligen bra i sängen... :) Om man nu vill ligga vaken alltså! Haha!

Måste rapportera från syrrans julkortsfotografering som nu nått kulmen! Bebisar är nog enklare än en 2, 5 årig tjej som börjar uppvisa klara trotstendeser...


Fina My i finblusen med fina krubban! Men humöret...

Ja, nu när man har stora barn kan man skratta åt eländet men när man är mitt uppe i denna krävande ålder har man problem med tålamodet! Jag minns när jag hade en hemsk kväll där jag försökte söva båda barnen som efter mer än två timmar inte hade lagt igen ögonen utan bara busade, skrek och "levde rövare". Maken jobbade och barnen var så nära i ålder att de peppade upp varandra enormt! Jag bar då till slut helt sonika ut båda två på bron och stängde dörren (eftersom de tydligen ville vara ute och leka...). Efter några sekunder öppnade jag igen och möttes av två storögda men väldigt tysta barn. På frågan om de ville gå och lägga sig svarade de båda ja. Tacka för det. Det var ju vinter...

Herregud vad jag har fått äta upp den där historien! Barnen brukar påminna mig och säga att de alltid blev utburna på bron... Jeeezuz! Det hände en gång... Det är alltså inget jag rekommenderar och jag kan skratta åt det nu men just då var jag nog i upplösningstillstånd! Tur att barnen nu är stora annars kanske jag blir anmäld när jag skriver detta på bloggen...

Nåja, jag hade ju lovat Katarina något att skratta åt och jag vet inte om den där historien duger. Annars kommer här några rader från Emma angående det ekonomiska läget. Hon handlar aldrig med värdepapper eftersom hon tycker att: "Aktier är som skogsplantering! Man ska aldrig få se någon utdelning medans man lever..." Ha en bra dag!