Nyordning...

Det är inte alla som tycker att den nya soffan är kanon... Eftersom den är gjord i tyg, och inte i skinn som den förra, så beslöt vi att katterna inte ska få komma upp. Kalla oss gärna elaka men våra katter löser mycket långt hår och det blir olidligt med all dammsugning! Nu är de ju så pass gamla att de faktiskt går att prata med och ett skarpt "Nej!" har funkat väldigt bra. Hittills... haha!

Ja, vi köpte ju nya fåtöljer förra året och en av dem lade Skrållan beslag på direkt! Det gjorde att maken gick på djuraffären och köpte en rund kattbädd som vi la i en av dem. Där har hon legat och den bädden går nog inte ens att dammsuga ren. När jag nu städade efter soffinflyttningen så flyttade jag ned bädden på mattan under bordet och rengjorde både fåtöljer och kuddar. Jag glömde lägga tillbaka bädden och tror ni inte att nu ligger hon i den under bordet istället! Otroligt! Vi har även fått tillbaka fåtöljerna!

I kväll kom Oliver in och gick fram till soffan. Efter att ha fått nej strök han omkring i rummet och landade till slut i Skrållans kattbädd där han aldrig har legat! Den är dessutom alldeles för liten. Gissa om nästa kisse blev förvånad över att se den upptagen! Hon gick inte till attack eftersom Oliver ju både är äldre och större men hon satte sig en bit ifrån och surade...


Tyst protest längst bort i rummet!


Och det funkade! Efter en stund kände han sig nog uttittad och gick därifrån. Hon tog tillbaka platsen direkt och har inte stigit upp än...

Detta påminner mig lite om min egen barndom och den eviga striden med storebror om leksakerna! Det här har jag bara fått berättat för mig men när jag lekte med något som verkade roligt kom han alltid och tog sakerna ifrån mig. Istället för att skrika och bråka tog jag en annan leksak och började skoja och leka med den. Resultatet blev att han kom och tog den också! Då kunde jag lugnt och stilla återgå till att leka med min första leksak som ju var den jag ville ha... Smart!

Kontentan av dessa båda historier är att man faktiskt kan få som man vill utan att bråka! Ha bara en plan och ligg lite lågt! Haha!

#1 - - Ola T:

Ligga lågt. Under bordet menar du..?