Jaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!

Sååååå roligt! Äntligen har jag haft riktig premiääääääär! Känslan kanske inte infinner sig förrän man är på hemmaplan? Vad vet jag? Men det jag definitivt vet är att det idag kändes betydligt bättre och att hela produktionen hade höjts ett snäpp sedan sist! Framför allt var det ljuset som nu fått en ansiktslyftning och den nya ljudanläggningen på Nordanå går heller inte av för hackor!

Man kanske tror att det inte ska ha så stor betydelse, men för mig är det helheten som blir en färdig föreställning och jag känner mig nöjd med det vi presenterade idag! Dessutom hade vi en helt underbar publik! Tusen tack till alla vänner och glada människor som kom! Jag kände mig omgiven av en stor familj och det är ju alltid tryggt! Att ni dessutom hade tid att stanna för en skål med oss efteråt kändes som en härlig avslutning! :)

Men vägen till "stjärnorna" är kanske inte helt spikrak! Vi hann med både genomdrag och praktiskt arbete idag innan själva showen drog igång! Eller vad säger ni om min och Åsas tillverkning av ett nytt skydd för pianot?


Man tar en lämplig kartong i rätt storlek! Sågar sedan (med frenesi) till ett par reglar som kan fungera som mothåll för att fästa ett tyg.


Konstigt! Det blev kvar en bit som inte gick av...


Bäst att såga lite till (ännu mer frenetiskt...)!


Sedan var det dags att vika kartongen i 90 grader och skjuta fast reglarna! Ja, vi hade bara tillgång till häftpistol och tejp så det fick bli en mer spartansk lösning...


Tyget häftades fast och det är tur att ingen ser baksidan... Förutom nu då!


Det gäller att hålla tungan rätt i munnen och vika så noga som möjligt... Eller? Hur noga är du egentligen Monica Lindgren? Jag är lite skeptisk...


Men se på sjutton! Ett nytt skydd är tillverkat av ett par kvinnor som inte räds utmaningar! Det där gjorde vi bra Åsa! Inte så ordentligt, men definitivt dugligt!


Lite mat, lite biljettfix, rätt mycket sminkning och hårfix och sedan var det dags att möta publiken! Så kul! Fullsatt och festligt med en härlig stämning redan under matserveringen! Det blev precis så puttrigt och trevligt som vi hade hoppats! Suveränt god mat från Food, glada människor, mingel, musik och mys! Efter någon timma var det insläpp och sedan kunde vi göra entré!


Scenen! We love it! Väldigt spelbart och numera också riktigt snyggt!


Och visst fick vi bli Lucior! Det kanske inte slutade riktigt som vi hade tänkt men vi hade väldigt roligt ikväll och det smittade nog av sig!


Stort Tack också för alla vackra blommor och tomtar vi fick! Det är värsta blomsterhandeln här hemma och jag njuter!!!

En underbar kväll med fantastiska kamrater! Stora kramar till Åsa, Kågis och Mie! Ett otroligt bra jobb! Nu får recensionerna säga vad de vill. Jag känner mig supernöjd och nu återstår sju lika härliga kvällar på Nordanå! Vi ses! Kanske redan imorrn?
#1 - - Karin:

Tack, tack för en julgalen kväll i skrattets tecken. Men shitt, missade jag att stanna och grattisskåla med er!! Det får bli ett grattis den här vägen stället. Pst: Maten var oxå god! Kram, kram!