Bygge!

Äntligen dags att dra igång på hemmaplan! Oj, så kul! Degade lite här hemma innan det var tid att bygga dekor på Nordanå men sedan var det full rulle! Skönt att inte vara ensam sådana här dagar! Nej, jag njuter verkligen av att bära fram, sätta upp, skruva fast och mäta ut placeringar! Och sedan när det praktisk är gjort dyker Åsa upp och kompletterar...


...med att tänka! Hon tänker så bra medans jag jobbar!


Här tänkte hon till exempel ta fram en stol till mig! Men det blev för jobbigt! Bra där Åsa! Jag vill absolut inte att du sliter ut dig! Inte ska väl du...

Åsa är ju som ni vet en mycket stor artist som trivs bäst längst fram på scenen! Ja, lite framför mig alltså! Och där ska hon få vara! Hon är ju mycket mer känd och uppmärksammad än vad jag är! Piteå Tidningen skriver ju om henne varje vecka, hon har högvis med priser och har t o m blivit utsedd till Årets Pitebo! Det ni! Och vad har jag att komma med? 30 års högljutt harvande på scenen som mest gjort andra irriterade! Nej, bort med mig! Släpp fram de som kan bättre!  

Jag borde egentligen inte alls vara på scenen! Åsa föreslog idag att jag kanske bara skulle skriva, fixa och sedan hålla mig i bakgrunden! Det finns ju jättemånga viktiga insatser som jag skulle kunna ägna mig åt. Riva biljetter och koka kaffe t ex? Jag lovade att tänka igenom saken och nu sitter jag här! Och skrattar ihjäl mig! Haha!

Nje, vi är inte ovänner och jag ska inte kliva av från scenen men jag kände mig bara lite "skruvad" och då blev bloggen därefter... Jag behöver nog få utlopp för all min galenskap så det är tur att nypremiären blir av imorrn! Vi ses! För jag får väl vara med? Åsa? Åsa. Åsa! Sablar också. Hon la på...

#1 - - Ola T:

Ert partnerskap och ert samspelade är lysande. Fortsätt så – med båda i centrum.