Torsdag?

Ja, jag tyckte ju att gårdagens torsdag gick som en dans och det var väl inte så konstigt eftersom det bara var onsdag... Nu har det i alla fall varit torsdag och en dag fylld av allehanda sysslor. Jobbade hemifrån eftersom jag behövde spåna lite med maken som ju jobbar kväll. Och när vi ändå var hemma samtidigt passade vi på att sätta upp det lilla förtältet som vi köpt till husbilsprojektet. Blev riktigt fint! Och kändes faktiskt större än vi hade trott.


Ja, det blev en del småirritationer - kanske mest för att vi satte igång med uppsättningen direkt utan att kolla instruktionsboken... Nu blev det till slut en nödvändighet och då gick allting så mycket lättare! Själv är inte alltid bäste dräng! Haha!

Efter en eftermiddagslur (som jag ju unnar mig ibland när jag behöver det) gjorde jag en jättegod älgköttgryta med lök, svamp, vitlök, timjan och annat gott. Jodå, lite grädde också! Hur ska det annars bli gott? Och därefter började jag jobba med syster ysters bröllopsprogram. Hon (inte den blivande maken) är lite stressad över att allt inte ska hinna bli klart så jag börjar för att lugna henne. Nu har jag börjat så du kan slappna av Malin! :)

Men jag var tvungen att åka förbi dem ikväll. Inte för att visa något färdigt program men för att lämna ett par saker och pussa och krama det söta barnet som var i badet!


Söta My badar! :)


Vi lekte lite med en gubbe som man kan sprätta iväg. Ser ni hur den flyger ner i badet? Sedan fick jag också äran att tvätta och duscha håret och det är kanske inte lika populärt men hon är förvånansvärt orädd måste jag säga! Och det är ju skönt eftersom man ju måste tvätta håret rätt ofta...

Sedan tog jag några ofördelaktiga bilder på min syster när hon borstade tänderna på My... (det gäller att vara noggrann eftersom farmor är tandsköterska!) Och Malin tog sedan en jättesnygg bild på mig iklädd en rostfri bunke...

   
Jag kanske ska ta med den till frissan och be henne klippa en ny frisyr? Not...

Nu har jag varit på Maxi och handlat och landat framför datorn igen. Det gäller att fortsätta medan man har ångan oppe! :)