Tomteluva?

Hemkommen från modevisning utomhus! Inte jättevarmt idag men modellerna var hårdhudade och klädde av sig ändå!


"Håll i dig!", tänkte mannen till höger i bild och grabbade tag i skylten! 

Sedan var det dags för Emma att göra entré som modeorakel... Jodå, hon tror att hon kan allt! Hur som helst brukar vi kalla den här typen av uppdrag för "Tomteluva och tamburin" eftersom man inte alltid vet om folk märker att man är igång på scenen... Nu var det några tappra själar som ändå skrattade gott. Jag kunde säkert ha gjort ännu bättre ifrån mig men det är inte lätt med utomhusunderhållning.


Emma tog i alla fall en bild av de mest positiva damerna!

Efteråt drog jag iväg för att handla och hittade en ny ost som jag tror kommer att bli svärfars favorit!


Han älskar hushållsost och nu har Arla t o m gjort en med hans namn! Haha!

När jag kom hem hade Mats varit förbi med gasoltuben till grillen så nu kan vi äntligen köra igång! Det är roligt att nu kunna visa upp det senaste:


Gasolgrill... haha!

Det har varit en händelserik dag och jag har precis haft besök av syrran med familj som druckit kaffe och ätit jordgubbar och glass!


Oooooohhhh, så gott!

Nu laddar jag upp för nästa uppdrag som är ett 70-årskalas kl 18.00. Det kommer säkert att gå ännu bättre eftersom det blir rätt mycket specialskrivet. Tror att jag lägger mig i soffan en stund för att vila mig i form...