Ointressant?

Vad fanken ska man börja blogga om nu då? Vardagen är här med jobb och hemmapyssel och ingenting känns särskilt roligt att dela med sig av! Men jag testar ändå att publicera ett inlägg.

På plussidan idag kommer naturligtvis vattnet! Jag hörde att UV-anläggningen är beställd och att vi kommer att få drickbart vatten igen i juni! Det känns ju kanonbra! Mindre bra är dock att man hittat avföringsbakterier i vattnet och att vi förmodligen får betala fullt pris fram tills dess för vatten som inte är drickbart... Vad ska man säga? Skit också!

Läste Emilias blogg igår och såg henne posera i den perfekta skjortan som hon köpte i Barcelona.


Hur snygg som helst! Därför tog jag raskt på mig min egen skjorta (jo, jag härmade henne och köpte en likadan...) samt ett likadant halsband (som jag köpte för flera år sedan, men strax efter henne...) och tog en bild.


Men min ser liksom inte lika snygg ut... Måste bero på innehållet! Haha! Eller tror ni att jag står fel på något sätt? Nåja, jag är säkert en härmapa men inser att utseendet inte bara sitter i kläderna...

Jag shoppade förresten riktigt fina saker i Barcelona. Det var hur kul som helst att äntligen få gå på stan med Emilia igen! Man får lite annan och ny inspiration! Och jag testade lite kläder förra kvällen och har inte ångrat något hittills. Det är mycket bra. Särskilt för att vara jag!

Nu ska jag göra en liten Barca-återblick ikväll och kika på El Clásico (om matchen nu visas på TV...). Jag kanske håller på att bli riktigt sportintresserad? Eller så kommer jag att ge upp och inse att det är omständigeterna runt om som gör matchen rolig. Man vet ju aldrig... I så fall får jag väl sätta igång med att sy nya överdrag till dynorna i projektbilen. Men med tanke på hur jobbigt det var sist kan det förmodligen bli jätteroligt med fotboll!
#1 - - Maria:

Du är lika fin som dottern, det är ju avsaknaden av glasögon som skiljer. Sport är ju bäst i från soffan, haha.

#2 - - Monica:

Du är för snäll Maria! :) Och sport i soffan räddar oss ju från skador också!