Kalasdag! Igen...

Utvilad som få drog jag iväg ner på kontoret och fick en hel del gjort idag! Jag hann också ut på stan en sväng för att införskaffa en del kläder till en temafest som jag säkert kommer att rapportera om framöver! Det kommer att bli stenkul om alla mina planer går i lås! Men jag kommer inte att vara snyggast... haha!

Sedan blev det hem och iväg för att handla inför morgondagens middag då jag bjudit hem några av mina gamla arbetskompisar från teatern. Vi är lite spridda för vinden numera och det ska bli så vansinnigt roligt att träffas igen!

Och efter dagens middag fick vi besök av Emilias kompis Amanda som varit nere i Göteborg för att hälsa på. Med sig hem hade hon fått ett paket...


Det var en morsdagspresent från bästa dottern! Hur ska jag kunna hålla mig tills på söndag? Jag älskar paket så det är lite spännande! Tack gumman! :)

Efter maten hann vi också iväg till våra kompisar Anders och Carina och gratulera henne på födelsedagen! Hon fyller ju inte jämt (bara 24) men det är kul att träffas i alla fall! Och tårta fick vi förståss! Det är alltid bra för bukmuskulaturen...


Carina - i deras jättefina lägenhet!

Väl hemma var det dags att dra igång förberedelserna inför morgondagens middag. Jag gillar maträtter som går att göra i ordning i förväg så nu har jag Gazpacho på kylning och Breadsticks med Västerbottensost i skafferiet samt en vit chokladpanacotta med lime som står och "gottar till sig" i en annan kyl. Imorrn behöver jag bara koncentrera mig på varmrätten och lite dekorationer vilket gör att man också hinner surra lite och det är ju det man vill! Ser fram emot morgondagen men nu är det kväll så godnatt alla!