Jobbardag!

Kändes väldigt ovant när väckningen började ljuda i morse men det var bara att stiga upp. Och lite kul var det faktiskt att traska in på kontoret igen! Det är tur att man gillar sitt jobb! Har suttit med lite papper idag eftersom pärmen skulle iväg till revisorn. Ja, det är ju dags för moms och i mitt fall även bokslut. Det har varit ett ovanligt bra år för mig vilket innebär plusresultat men också mycket skatt! Haha! The good comes with the bad!

Sedan har jag jobbat vidare med offerten för ett stort företagsevent och det är alltid lika kul! Har också bokat in ett par jobb i höst så det har varit en riktigt bra dag!

Efter lunch drog jag iväg till Forslunds för att montera mina sommardäck som har legat där sedan jag köpte bilen. Enda smolket i glädjebägaren idag var väl hagel och regn vilket gjorde att min bil numera inte är lika ren som den var igår... Så typiskt!!! Nåja, det blir till att tvätta igen. Och igen. Och igen...

Nu har jag varit på min SPYC-träning och känner mig oerhört möööööör i kroppen! Det blir ett kvällsfika och sedan vet jag inte om jag orkar mer idag. Hade tänkt göra biffar men det får nog vara tills imorrn. Man ska ju inte förta sig...


Skrållan ligger förresten risigt till eftersom hon satt mitt på köksbordet när jag kom hem! Det har aldrig hänt tidigare (så att vi har sett det i alla fall) så jag skickade ned henne ganska bryskt! Nu har hon gömt sig och surar i ett hörn... Måste kanske locka fram henne med lite köttfärs. Jag får dåligt samvete direkt! Inte lätt att vara konsekvent...