Gick som en dans!

Den här dagen har gått så fort att jag knappt hann vakna förrän den var slut! Unnade mig först lite sovmorgon eftersom jag var så duktig igår kväll. Jo, jag såg El Clásico men jag sydde också dynor under tiden så det blev mer arbete än nöje. Och huvudvärken som började under matchen fanns tyvärr kvar när jag vaknade...

På jobbet har jag haft möte med grabbarna i företaget, gjort lite planeringsarbete, ätit tre ballerinakex, färdigställt två tävlingar till lördagens femtioårsfest (nej, inte min ännu) och fått en hel del uträttat. Sedan blev det snabbt iväg till Nordanå där jag skulle se Esteternas dansföreställning. Jag tycker att det är så himla kul att se deras slutarbete! Det finns en sån lust och glädje i allt de gör och jag gillar att uppmuntra genom att både vara där och ge dem positiv feedback!

Idag behövde jag heller inte göra mig till på något sätt. De hade verkligen gjort en kanonbra dansproduktion! Fem tjejer och en gata där allt kan hända: Backstreet 5!


Nu var ljuset lite för knepigt för min kamera men resultatet blev ganska kul ändå! Mycket rörelse!

De började som poliser och hanterade oss i publiken ganska bryskt. Bra gjort att behålla fokus och roll trots att det vimlade av klasskompisar! Sedan följde en rad danser som speglade gatan och de människor som kommer och går. Kostymnissar med portföljer, turister, gatflickor, kriminella mm. Turisterna var också så fruktansvärt roliga (speciellt Cecilia! :) och jag skrattade högst av alla (igen!).


Det här numret gillade jag jättemycket! Neutrala masker är otroligt effektfullt eftersom de iklär sig kroppens uttryck och språk. Riktigt bra tjejer!!!

   
Mycket fart! Lite skärpa...


Och avslutningen blev naturligtvis "Backstreet's back, alright!"


Tack ska ni ha tjejer! Det där gjorde ni hur bra som helst! Bra jobbat! Jag gillar verkligen all form av kultur och tycker att man får mycket med sig när man ser en föreställning! Det lyfter vardagen!

Efteråt blev jag också bortbjuden på varmkorv med bröd, gott kaffe och hembakta kakor... Hur gott och trevligt som helst! Det blev alltså, trots huvudvärk, en alldeles underbar torsdag! Den gick som en dans!

#1 - - Maria:

Och det bästa av allt, Torsdag är det först i morgon, så det blev en bra onsdag haha..

#2 - - Monica:

Hahahaha! Så rätt, så rätt!