Var tog dagen vägen?

Idag blev det verkligen en dag som bara försvann med ett swisch! Det är sådana här gånger som jag undrar om jag skulle kunna ha ett vanligt jobb? Sov lite längre och steg upp för att betala räkningar både privat och i företaget. Sedan dök svärfars upp och vi följde dem för att kika på datorer. Ja, svärmor fick ju en liten bärbar dator när hon fyllde år och vi hade kommit överens om att hon skulle kika på utbudet en gång till innan hon sprättade kartongen. Vi var lite oroliga över att en 10" skärm skulle bli för liten men hon var beslutsam så det blev till att behålla presenten.

När vi ändå var på Expert kikade vi en sväng på TV-apparater också. Svärmor vill ha en ny och svärfar tycker det räcker med den som finns i köket. Nu sitter han klistrad 40 cm från TV-rutan så jag förstår att Sonja vill ha en TV där även hon kan få se bilden... Snabba beslut gjorde att vi kom ut både med TV och bredbandsuppkoppling! Sedan blev vi bjudna på korvlunch på ICA, mathandling och sen hem för att starta upp datorn och hjälpa henne igång med funktionerna. Och när de åkte hem hade det plötsligt gått fyra timmar... Nu ska vi bara göra ett besök där för att sätta igång TV:n. Sedan bör de ha den teknik som behövs! Kul att hon nu får internet! Ser du det här Sonja så är du igång och det gör oss glada! :)

Nu har vi varit i Emilias lägenhet och tömt förrådet samt städat en sista gång. Imorrn ska vi skriva papper på banken och sedan är försäljningen klar! Skönt! Vi köpte även lite tulpaner och satte i en kruka så att det känns lite välkommet för den nya tjejen att flytta in! Lite matlagning här hemma och nu är vi redo för dagens sportsändningar. Maken sitter i Oskars rum för att se EM-kval i fotboll och jag sitter i rummet för att se hockey! Jag hoppas naturligtvis att det blir vinst även idag!!!

Och mellan varven snyter jag mig, och snyter, och snyter... man blir i alla fall inte sysslolös...