Söndagspromenad

Jag har ju promenerat så mycket sedan nyår att jag tycker att det borde gå lättare än det gör... Märkligt tunga ben både igår och idag men skam den som ger sig. Det är bara att öka!

På plussidan var det idag:
- Sol!
- Gympaskor på!
- Täckbyxor av!
- Mössa av (halva sträckan i alla fall...)!

Och på minussidan:
- Fläckvis halkigt sååååå förtvivlat!
- Blåsigt om öronen (tur jag tog med mössan)!
- Ont i hälen...
- Skitig snö...


Men i närbild ser snöresterna nästan ut som en stenig strand...

När jag kom tillbaka var det sammanfattningar av dagens skidtävlingar på TV och jag blir så imponerad över vilka prestationer de gör! Johan Olsson berättar att benen var stumma som telefonstolpar ett tag men han fortsatte ändå att kämpa. Kanske inte läge för mig att klaga på stumma ben under min 5-kilometers promenad... haha! Men finast var ändå Jörgen Brinks tårar efter målgången i Vasaloppet! Det är stort!

   
Nu ska jag ta fram symaskinen och lägga upp några byxor som legat och väntat... Sedan blir det middag, möte och TV-kväll med både "Solsidan" och "Zen"! Jag blev oerhört förtjust i den charmige italienske kommisarien! Synd bara att det är sista avsnittet ikväll. De mer brevliknande paketen till Emilia är postade och jag hoppas att de ska hinna fram innan tisdag! Nu sömnad!