Inte säker på nåt!

Jag läser i tidningen att det är lite surr om sången i Melodifestivalen. Det grymtas om att Danny hade sin leadsång inpspelad på band och det får man ju inte ha. Det finns tydligen också en del sånginslag utlagda på You tube där man filtrerat bort alla körer för att låta sångaren/sångerskans röst ljuda alldeles solo. Det låter tydligen inte särskilt vackert... Jag säger bara: Hallå!!! Om det är en musiktävling så måste väl det första inträdeskravet vara att man kan sjunga själv!!! Alla dessa studiofabricerade låtar är ju rena fejket! Ska det verkligen vara möjligt att bli en känd sångare/sångerska om man inte kan sjunga rent?


Danny. Eller är det han till vänster?

Om man jämför detta med idrottstävlingar i världsklass så skulle alltså skidskyttarna kunna ha någon annan som låg bredvid och höll i bössan för att de skulle pricka rätt? Det hör man ju själv hur vansinnigt det låter... Men idag kan man ju bli kändis bara genom att vara med och göra bort sig i någon dokusåpa på TV så det kanske inte är konstigt att kändisskapet kommer först och prestationerna sen...

Jag tycker i alla fall att vi ska börja vara lite mer kritiska till det som visas och faktiskt begära att artister i en så stor musiktävling som Melodifestivalen kan sjunga! Ja, nog ordat om detta. Det finns ju som tur var de som verkligen kan sin sak. Det svåra är bara för oss lekmän att veta vem...

Idag har det mest varit hemmapyssel, lite jobb, lite tillverkning av en god kycklingsallad, lite promenad och slutligen nu lite TV. Jag var inställd på att kika även på den här slutspelsmatchen men nu verkar den sändas på en kanal som vi inte har så jag slipper. Detta säger jag bara för att jag på Norrans hemsida ser att de ligger under med 3-1. Inte bra... Undrar om de spelar själva?

Sedan hör jag att sossarna äntligen har utsett efterträdare till Mona Sahlin och det blev en riktig skräll! Håkan Juholt. Vem är det? Han ser ut som en mutaschprydd gris men det kan säkert bli bra.


Alla karikatyrtecknare måste i alla fall vara nöjda!

Själv är jag mest tillfreds över att det inte blev Östros. Om folk hade svårt att tåla Mona Sahlin så kan jag säga att man får aversioner direkt man ser Östros i rutan. Vem som helst är bättre än honom. Men om det bli någon förnyelse i politiken återstår att se. Juholt lär ha sagt att han är ”så satans trött på de närmast religiösa utropen på förnyelse”. Men vem vet, det kanske inte var han som sa det. Det kan ju ha varit inspelat... Nu för tiden kan man inte vara säker på nåt!
#1 - - Ola T:

Men du är säker i dina kommentarer. Det är jag säker på!