Rörd!

Jag sitter här och ska sammanfatta de senaste dagarna lite. Jag hade tänkt skriva om kvällens kalasmiddag hos Malin och Martin som var helt suverän! Och jag hade tänkt skriva om den undermåliga mat vi fick på Los Pepes igår - fläskfilé som stekts tills den fått en träliknande konsistens... Jag brukar sällan vara nöjd när pommes fritesen är det godaste på tallriken... Att det sedan tog 30 minuter att få betala fast man själv gick till kassan kan ju också göra vem som helst irriterad.

MEN nu har det hänt en sak som gör att jag redan glömt denna tråkiga matuplevelse. Nej, två saker faktiskt. Först hade vi ju ett supertrevligt Amoresmöte där vi förde diskussion på temat "Lycka" och det kan ju bara resultera i att man blir ännu mer glad! Sedan råkade jag läsa Emilias blogg där hon skrivit om sina föräldrar! Ja, vi är djupt rörda över att ha en så kärleksfull och omtänksam dotter!!! Eller vad säger ni om dessa rader där hon t ex beskrivit mig?

"Min mamma. Ibland slår det mig hur lika vi är och samtidigt som det gör mig så jävla frustrerad så gör det mig fruktansvärt glad. Min mamma är egen företagare och hon vet hur man driver en firma. När det gäller jobb har jag alltid sett min mamma som en ambitiös affärskvinna som når sina mål för att hon tror på sig själv. Hon vet att hon är bra på det hon gör och hon jobbar stenhårt för att göra alla andra nöjda. Vissa stunder så stenhårt att hon ibland glömmer bort sig själv. Min mamma är tjatig (städa ditt rum Emilia), jobbig och mammig precis som alla andra mammor. Men hon är så omtänksam. Hon vill hjälpa ALLA, helst på samma gång och helst med så mycket som möjligt för att göra livet enklare för andra. Hon ställer alltid upp när man behöver henne, hon svarar alltid i telefon när man ringer och det känns som vi fortfarande bor varandra så nära trots att det är mer än 100 mil emellan våra hem. Hon är stark och har tagit sig igenom faser i livet som vissa inte alls hade kunnat. Mamma, du är fantastisk och jag älskar dig."


Man blir glad ända i i själen! Vi älskar dig Emilia och skickar kramar i massor!

Nu sitter jag på ett litet moln ikväll och får återkomma med något mer substansliknande på bloggen imorrn. Nu går det helt enkelt inte att tänka på något annat än det här! :)


#1 - - Marjo:

Jag får riktigt tårar i ögonen, vilken underbar unge ni har! Hoppas att min relation till min dotter är lika genuin när hon och jag är där ni är idag: Kramar till en underbar Monika!

#2 - - Emma Lundkvist:

:) <3

#3 - - Monica:

Tack tjejer! Ja, ni förstår ju att hon är "one of a kind"! :) Och kommer man helskinnad ut ur tonårstiden så har man verkligen en vän för livet! :)

#4 - - Anita Lundqvist:

Ja jag blir så glad för din skull! Är på molnet en stund!