Osten

Jag läste idag att "Osten" nu inte bara utreds av hockeyförbundet utan även nu polisanmäls av Polisen för hets mot folkgrupp. Det känns helt rätt eftersom man inte ska uttrycka sig på det där viset! Jag undrar dock varför han är så korkad att han inte ber om ursäkt och erkänner sitt misstag. Han kunde ju ha skyllt på stridens hetta, tagit tillbaka och bett alla parter om förlåtelse. Att blåneka när man har så många vittnen är ju bara så oerhört dumt. Det gör att jag verkligen hoppas att han ska få repressalier. Han visar nu bara att han, på alla sätt och vis, är väldigt osmart!

Luleå borde verkligen tänka på att stävja den där typen av dumheter. Att fansen senare attackerade Jonas Fahlman skulle ha varit droppen och lett till att klacken blivit avstäng el dyl. Man kan inte tillåta att folk uttrycker sig rasistiskt eller att man går till angrepp mot motståndares fans när det gäller ett spel! Vi måste komma ihåg att det inte gäller liv eller död och att vi måste respektera andra människor även om det är våra motståndare. Det är ju inte krig vi håller på med! Jag tycker det är jätteroligt med slutspel och kommer förmodligen att glatt leva vidare även om vi inte går till final. Givetvis önskar jag ju att vi går vidare men ett spel är ett spel är ett spel... och inget annat!

Nu leder vi och det känns alldeles utmärkt! Jag tycker att vi borde ha haft fler plusmål men det kommer kanske i tredje. Jag hoppas också att våra fans på ladan sköter sig även om det skulle bli förlust. Det är respekt!