Min dag!

Fortsatt arbete med bildsortering idag. Vi har en hel del foton som har legat i lådor och mappar och nu är dessa sorterade i pärmar. Återstår att sortera även alla digitala bilder för att se vad som finns "på lagret". Man vill ju gärna ta med foton som känns lite "nya" även för oss.  Boken är ju i första hand till för alla som har någon anknytning till Lövångersrevyn. Blir den bra eller intressant så kan man kanske tänka sig att den även kommer att finnas till försäljning. Vem vet?


Kul är det i alla fall att kika på "gamla godingar"! Här "Stor-Stina" från tidigt 90-tal.

Paus till lunch för en promenad broarna runt med bästa Karin! Riktigt härligt trots att jag fortfarande har lite benvärk efter mina halkiga rundor på Morö Backe. Man spänner sig så oerhört när man slipprar omkring och inte kan sträcka ut ordentligt. Men det går över och nu är det snart barmark överallt! Härligt!

Eftermiddagen fick lite extra krydda när Jörgen på Artistkontoret bjöd på semlor. Så gott! Nu har jag ju smaskat i mig både igår och idag så det får räcka för ett tag. Imorgon får man bryta av med att leva sunt! Jag hade ju tänkt fortsätta den här dagen med att gå på Nordanå och vara med på kvällens arrangemang men det var tyvärr utsålt. Jag blev lite snopen men man får väl hitta på andra saker. Jag valde att besöka solariet och sedan gå på H&M för att köpa en onödig klänning och en somrig blus. Gött! Jag hittade också en rolig klänning som tyvärr inte fanns i min storlek. Nu fanns den på nätet så det kanske får bli en beställning...

Kanske en röd?

Nu har jag gjort upp eld och faktiskt (hör och häpna!) sett första perioden av hockeyn! Jag är verkligen ingen större fantast och gjorde t o m bort mig idag när jag frågade: Vilka möter vi ikväll då? För sent insåg jag att jag ju borde veta att det är Linköping (jo, jag har ju hört det...) och att jag inte borde säga "vi" när jag inte vet vilka motståndare vi har i slutspelet... Fy på mig! Men just nu har jag tagit paus för att kika lite på "Bygglov" som ju är ett favoritprogram. Jag sprider gracerna ikväll!

Enda smolken i bägaren är att jag inte får tag på Emilia som verkar ha slut ström i mobilen. Jag skulle ju vilja veta om posten levererade idag men det kommer väl ett telefonsamtal när det är läge igen. Sedan ska jag nog avsluta den här kvinnodagen med att ta ett långt och varmt bad! Man skulle bara ha haft en bok med plastade sidor så att man kunnat läsa i badet. Det hade varit en höjdare! Jag är ju lite för rädd om mina böcker för att ha dem i badet men jag kanske kan offra en korsordstidning... :)