Ledig lördag!

Vaknade tidigt trots att jag hade tänkt mig en sovmorgon. Jag kanske håller på att bli vuxen nu? Haha! Nej, inte riktigt. Drack några koppar kaffe och åt frukost innan jag lade mig för att sova en extra timme. Det är en lyx man kan unna sig en ledig lördag! :)

Hade köpt ett nytt "ägg" på Mique i Luleå som jag testade imorse. Det spelar olika melodier beroende på om äggen är löskokta, medium eller hårda. Kul grej som faktiskt funkade! Jag tycker om löskokta ägg men blev lite tveksam eftersom den första melodin kom lite väl snabbt så jag satsade på medium vilket blev ett helt perfekt ägg med lös gula! Bra köp!

Pysslade på här hemma tills jag fick besök av bästa syrran och vi tog en kaffe ute på bron medan barnet sov klart i bilen. Skönt att sitta ute en stund. Därefter drog vi på Maxi för att göra av med "veckopengen" vilket går rätt snabbt! Unnade mig lite nya tulpaner också och då blir det genast helgfint!

Temperaturen var så där lagom kylig idag så jag passade också på att åka och tvätta bilen. Nu är jag ju så rädd om lacken så jag valde mellan "Gör det själv" eller maskintvätt utan borstar. Eftersom den andra hallen var upptagen blev det maskintvätt. Trots ordentligt med avfettning blev den dock långt ifrån ren så jag fick ta resten här hemma på uppfarten. Men nu håller den väl någon dag.

Kylslagen promenad innan middagen och därefter en riktigt god lammfilé på tallriken! Rostade rotsaker och kantarellsås som tillbehör är inte helt fel! :)


Lördagsgodis! :)

För övrigt ser jag fram emot den nya kriminalserien "Blue bloods" som börjar på onsdag. Mest för att signaturmelodin är en så läcker variant på "New York, New York". Jag vet inte vem som sjunger men nu gnolar jag ständigt "Start spreading the news...". Vi får hoppas att serien håller samma kvalitet. Ha en bra kväll!