Kööööööööp!

Tjohooooooo! Nu har jag handlat och känner mig skitnöjd! :) En superfin kamera som har fler manuella inställningar och roliga val som jag inte hade tidigare. En del saker är lite för avancerade för mig men det är en kamera som jag kan "växa i" och det känns otroligt stimulerande! Jag gillar ju att fota och att få nya utmaningar är väl aldrig fel. Jag har ju världens bästa expert att fråga här hemma om det är något jag inte kan! Lovely!

Skitbra vidvinkel (24 mm) och ljusstyrka 2.0:


Vilken widescreen!

Och sedan kan man välja format redan i kameran och det tycker åtminstone jag är en jätterolig grej!


Stackars maken blir plågad som objekt idag... men han är ju så gullig! Dessutom satt han stilla vilket aldrig är fel när det gäller fotografer i min klass...

Nu ska det laddas batteri och fotograferas resten av helgen! Ikväll blir det middag och imorrn renoveringsstädning av bagarstugan hos pappa och mamma med alla mina syskon. Jag lovar att dokumentera allt!

#1 - - Christina:

Dokumenterandet ser vi fram emot :)

#2 - - maria:

Nyfiken i en strut, undrar vad det blev för kamera? Roligt att maken får vara föremål för fotografen för omväxlings skull, han har nog många bra ideér och tips.