IKEA!

Idag har vi gjort ett besök hos en av våra allra bästa vänner: IKEA! Laddade till tänderna gav vi oss iväg redan före klockan åtta. Vi hade en diger lista på saker som vi beslutat oss för att köpa eller kika på så det blev en heldag på denna utmärkta affär. Och åker man på långresa tar man ju också med sig kaffe för att stanna på vägen. Det är högmysfaktor på resfika!


Kaffe och mazariner passade bra när vi ändå bytte chaufför. När man stannar tänker man också alltid att det vore trevligt att göra det på en naturskön plats. Nu hann jag inte tänka efter innan jag stannade...


E4:an... och inte mycket mer...

Men vi hade sedan en kanondag och hittade det mesta som vi hade tänkt köpa. Ett viktigt beslut var att skippa alla småsaker och koncentrera oss på de stora sakerna som vi verkligen behövde. Och efter tre rundor och lite köttbullar kunde vi packa in tre garderobsdörrar, fem skåpstommar, lika många skåpluckor, två expedithyllor, stor tavla, lång spegel, ett gäng handdukar, ljusstakar, golvlampa, trädgårdsbord (litet) samt ett gäng handdukar och värmeljus! Vi köpte dessutom några lampor till Åsa och Malin samt ett par småprylar. Fullpackat? Ja, jag kan bara säga att vi behövde takboxen!

Det blev däremot inget tygköp. Surt! Varje gång vi åker till IKEA har jag sett ut något gardintyg som jag vill ha och varje gång så är det slut! Idag var det ytterst magert på hyllorna i den avdelningen. Men det finns ju tyg hemma så det löser sig! Nu har vi kommit hem, ätit tacos och bänkat oss framför hockeyn! 0-1! Det börjar bra och vi hoppas det fortsätter!

Ha en trevlig kväll! Imorgon blir det montering!
#1 - - Anita Lundqvist:

Ja Monica, jag blir matt bara jag hör dig skutta omkring! Du ger mig kraft och inspiration, nu har vi äntligen bestämt oss för ett nytt kök! Får kanske kontakta dig för den fortsatta staylingen! Du verkar bra på det!Ok , ta det lugnt, vi ses snart tror jag! Åker på kvinnomötet i morgon!

Kram

Anita

#2 - - Monica:

Bra att jag inspirerar dig! Kul med nytt kök! Dit har vi inte kommit ännu... Men inredning tycker jag är kul och kanske kan komma med nåt tips? Kanske ses vi imorrn? Kram på dig! :)

#3 - - Anita Lundqvist:

Tyvärr, kan jag inte komma som planerat. Sitter med min bror i natt som fått en hjärtinfarkt! Jag vill att han ska leva, gode gud !Ja ingen har sagt att livet är lätt!

Vi hörs!

#4 - - Monica:

Men så hemskt Anita! Jag håller alla tummar jag har och hoppas att det går bra för honom! Skickar en jättekrm!

#5 - - Maria:

Ehh, hur fick ni hem allt detta? jag är imponerad, hade ni släp också, annars kan ju inte bilen orka med allt det där? Eller?? Kul att göra om, jag gillar också inredning.

#6 - - Monica:

Ja, det blev en maxlastning i min kombi + takbox. Hade vi haft släp hade vi nog handlat lite till...