Fest och sju rätt - igen!

Det blev ett supertrevligt kalas med god mat, sång, blommor, presenter och glada människor! Tack för idag Sonja!


Har tar Sonja emot gästerna i foajén och i soffan i förgrunden sitter Ulfs rappkäftade faster Hjördis. Hon fyller 91 i år och  är en mästare på alerta och roliga kommentarer! Det kan man nästan se på henne!


Och här sitter jag med hennes man Erling - en ung man som nyss fyllt 90!


Dags att ta plats. Välkommen till bords Sonja! :) Till höger om henne sitter maken Sture och Ulfs lillasyster Berith.


Redan i starten blev det sång med glada systrarna Norma, Bibbi och Bia.

 
God mat fick vi också! Fläskfilé, god sås och rotsaksgratäng samt glass med hallonsås och bär!


Alla såg ut att trivas!


Efter maten framförde hennes systrar med respektive sina hyllningar. We proudly presented: "Rapphönsen"! Vad de sjöng? Rap såklart!

   
Den nyskrivna texten gick verkligen hem hos födelsedagsbarnet! Eller vad säger du Sonja, "ha du ilt i e kne"?

   
Sture, Norma och de fantastiska blommorna!


Dags att öppna presenterna! Lite förvånad blev hon när hon fick sin första dator!


Det är tur att hon har barnbarn som hon kan konsultera i datafrågor. Här sitter hon tillsammans med Johan och hans söta tjej Ellinor!


Kalaset avslutades med kaffe och tårta och här är det Sture som förser sig. En riktigt bra dag och en mycket lyckad fest! Och när vi kom hem kollade jag travraden och där hade jag 7 rätt! Igen! Tyvärr blev jag inte miljonär den här gången heller eftersom det bara var favoriter som vann (och det är bara då jag vinner) men 1600 kronor är i alla fall ett stort plus! Tack för det!
#1 - - Anita Lundqvist:

Så kul att du hyllar de gamla! Det värmer i hjärtat!

Jag älskar det du gör och det och skriver om!

#2 - - Monica:

Åh tack! Ja, man är ju glad så länge man har alla gamlingar kvar! Och du är nog lika omtänksam som jag! Ses vi ikväll? Kram!