Vaxholm 3!

Ja, nu är vi inne på femte dagen i Vaxholm och vädret har varit riktigt bra idag! Skönt! Nu har vi suttit ute i solen och läst lite och tagit det allmänt lugnt. Igen! :)

Tidigare idag gick vi promenaden in till Vaxholm igen och strosade runt. Det känns mer avkopplande att inte åka in till Stockholm trots att jag ju gillar shoppingen! Men jag hittade faktiskt ett par sandaler här så jag fick med mig en påse i alla fall! Vi strosade runt och tittade på omgivningarna utan någon egentlig plan.


Flytande mack! De är den första jag ser men jag är ju heller ingen båtmänniska...


Mera marina inredningsbutiker! Här var det inte jättebilligt men de som kommer in här och shoppar verkar ha gott om pengar... Ett linne för 1 500:- verkar vara något många kan tänka sig köpa... Fint men för dyrt! 


Mycket fint men kort flaggspel 400 spänn. Fattar du Malin vad du kunde få för ditt 40 meter långa? Haha! Det var i alla fall tur att du och Hanna sydde. Att köpa hade kostat en förmögenhet!


Dagens lunch: Grillad lax med basilika och tomatsmör. Helt OK men bara trea på lunchlistan hittills. Fiskgrytan på Fotografiska sitter kvar på ett ljuvligt sätt i smakminnet!


Och aldrig är man så mätt att man inte kan vräka i sig en mjukglass? Här satt vi på en bänk i hamnen och bara kikade på folk och njöt av det vackra vädret! Lite blåsigt vid havet men väldigt härligt!


Mycket båtar som kom och for. Skärgården är en helt annan värld!

Nu har vi ätit middag hemma och ska ta en sista promenad i omgivningarna. Det ser ut att bli hällregn imorrn så vi kanske packar och åker norrut. Inte hem ännu men en bit på väg. Vi får se vad det blir!