Trädgårdssöndag!

Vilket väderomslag! Vaknade sent och fick "tvärångest" över att jag sovit för länge och missat det vackra vädret men insåg snabbt att jag inte missat särskilt mycket... Därför fick det bli en fixardag istället! Efter en stadig lunch (jag missade frukosten...) med korv, potatis och löksås var jag rustad att ta itu med dagen.

Åkte till Blomsterlandet och gick runt i lugn och ro för att handla växter till alla spaljéer och krukor här ute.  Träffade så trevliga människor och hade vagnen full innan det var dags att åka till Maxi för att handla lite mat. Där ramlade jag över Brolle som var ute och söndagsshoppade. Höll inte på att känna igen honom eftersom han hade en bandana på skallen. Själv trodde han att det berodde på att han var för skäggig... Men jag tyckte han var mycket finare med skäggstubb, och utan Elvisfrisyr, men det kan man kanske inte säga...

Satte igång planterandet och hittade ett jättemyrbo i en av krukorna! Äckligt! Tur att jag också hade köpt sex säckar jord så det var bara att byta ut innehållet i den och alla andra lådor. Gjorde ett avbrott för möte och jättegod middag, som grabbarna lagat (Tack!), och sedan höll jag på ända tills det började regna alldeles nyss. Det är tur att vi har ljuset på kvällarna!


Här satte jag vildvin och några vita blommor i botten som jag inte har en aning om vad de heter... Har också planterat pipranka, klockranka, stockrosor, solöga och fler av dessa vita, skira saker. Eftersom maken är femdjävlig på att snickra spaljéer så har jag många planteringsställen... Det ser inte mycket ut för världen just nu men blommorna har ju lust att ta sig! Som ni ser på bilden har vi också en skogsnära tomt så det behöver inte vara så där superprydligt! Nu är det bara trädgårdslandet kvar men det tar vi imorrn!

Tror att jag måste ge mig för idag och hänga lite tvätt (inomhus). Jag känner av trädgårdsjobbet och även biltvätten igår. För ni förstår väl att jag tvättade bilen i värmen igår? Jo, men det är ju därför det regnar... Förlåt! Men det händer varje gång! Haha!

Avslutar med en bild från bröllopet. Alla gäster blev ju fotograferade och här är en bild av 3/4 av vår familj som var med!


Fiiinpöjken i mitten! :) Jag tycker att vi var riktigt fina! Saknade bara fiiindotra men hon kommer hem efter midsommar så snart är vi samlade igen! :) Ska bli så kul!

Nu tvätt och godnatt!