Svettigt!

Vilken dag! Strålande sol och medelhavsvärme! Jag gillar verkligen att vi fått sommar om än man kanske inte kan räkna med att det här supervädret består. Bäst att njuta varje minut!


Oskar njöt redan imorse och satte sig med gitarren i skuggan. Härligt!

Vädret gjorde också att jag valde att jobba hemifrån idag för att kunna sitta ute och skriva lite. Började med att renskriva anteckningarna från igår och lite annat pyssel tills datorn dog. Jag tror inte att den gillar värmen lika bra som jag... Åjo, den kom igång igen. Gamla Bettan är säker! :)

Sedan har jag också hunnit med lite saker här hemma även om allt från gårdagens lista inte är avbetat ännu. Men gräset är klippt (trodde att jag skulle få värmeslag!) och tvätten är vikt. Dessutom har jag lagat två goda måltider idag och det får väl räcka! Fransk potatissallad och korv till lunch (bra idé Oskar!) men den gjorde jag och sonen faktiskt tillsammans. Och till middag blev det grillade ribs och mangosalsa. Men någon shopping orkade jag inte med idag trots att MQ har reastart. (Och inga teknikinköp heller Martin!)

Efter middag och dusch åkte jag iväg till den första träffen för den hälsogrupp som vi startar idag. Den har fått namnet KASAM och vi kommer att behandla allsköns hälsosamma ämnen och aktiviteter. Känns som om det kommer att bli väldigt trevligt och förmodligen också ganska nyttigt då vi ska sätta vårt eget välbefinnande i första rummet!

Idag hade vi många deltagare eftersom Kicki hade med sig sina hundar (5 st? eller 6?) som sammanstrålade med Ankis tre. Jag blev lite sen men det gjorde ingenting. Det var inte många som hade ögon för andra än dessa till att börja med:


Här ser ni några av deltagarna! Haha!

Nej, sedan hade vi en seriös start och det här känns som en början på något riktigt bra! Urpigga och energiska Karin höll i den första träffen och det gjorde hon med den äran!


Ja, ni ser ju själva. Man blir glad bara man ser henne! :)

När jag väl kom hem valde jag att prioritera min egen hälsa och tog därför en promenad med mina nya handledsvikter. Jo, det blev betydligt jobbigare kan jag säga! Men varmt! Och eftersom jag ändå var svettig så klippte jag av den sista gräsmattebiten som jag lämnade tidigare idag. Nu borde jag väl ha prioriterat dammsugningen men det gör jag bara inte. Har den fått vänta hela dagen kan den vänta tills imorrn!
#1 - - Ola T:

Handledsvikter? Är det inte runt vristerna man ska ha dem? Eller går du på händer..?

#2 - - Anonym:

Haha! Ja, det finns nog för vristerna också men dessa ska sitta runt handlederna så att man också tränar armarna är man går. Jobbigt faktiskt!