Nationaldag?

Ja, man kan ju verkligen undra... Firandet av denna högtidsdag har inte märkts hemma hos oss i alla fall. Det enda firande vi ägnat oss åt idag är väl njutningen av det vackra vädret! Nu har man längtat så länge efter sol och värme att man nästan glömt bort hur man firar. Men idag blev det solstol och bokläsning precis som det ska vara!

Fick dock ett snabbt besök imorse av familjen Bergvall. Det kommer att ta tid att träna in detta nya begrepp så det är lika bra att börja!


My gick genast på jakt efter en av katterna som gömt sig under barrträden!


Katt nr 2 låg och solade sig på plattorna och jag trodde att jag tog en bild av allihopa med katten i förgrunden men när jag ser på den är det mest bara en gammal moped som täcker halva rutan! Haha! Vi måste göra oss av med det där öket!


Men vi fick en stund tillsammans i solen med kaffe och mellis!

Sedan har jag torkat alla glasrutor i uterummet och ser fram emot att mattan ska anlända imorrn så att vi får göra klart och börja sitta där igen! Det är ju höjdpunkten på alla middagar! Ljuset därinne är så fantastiskt och man förlänger dagarna på ett härligt sätt!

Fönstertorkningen blev dock det enda praktiska jag orkade med idag. Sonen och maken fixade lunch och till middag gjorde vi bara fylld bakpotatis så det blev minimalt med matlagning och det är väl så det ska vara såna här dagar! Läste ut den fjärde delen i Ann Cleeves serie om kriminalaren Jimmy Perez på Shetlandsöarna. Alla böckerna kan verkligen rekommenderas! Och nu tänker jag börja med Mons Kallentofts senaste, "Den femte årstiden", som jag köpte igår! Alla hans böcker är också kanonbra! Jag vet att jag borde spara lite på den men jag kan inte hålla mig... Mat och böcker är ju ett par av mina största njutningar! Och man ska njuta ofta!