Glädjeämnen...

Det är tur att det finns saker och ting som gör en glad! Speciellt människor och alldeles särskilt barn! Ja, det blir lite snabba kast idag... Jag har väl inte helt lämnat mitt dåliga humör men jag har träffat en person som var argare än mig! Åkte till syrran för att krama om My och överlämna en liten present. Där låg det en unge i badet som jag inte kände igen! Hon skrek och grät och svarade "Nej!" på allt! Mer trotsig än undertecknad med andra ord! Nu gick det över efter ett tag och till slut fick jag också läsa bok och inkassera både kramen och pussen! Då blir man lycklig!


Man blir glad av barn! Och man måste ju få vara lite arg ibland. Hur ska det annars bli någon skillnad här i livet?

Jag blev också glad av en annan unge! Fick en rapport från den charmiga "onelinern" Tilly Bohman 3 år:


"- Jag har inte så stor och duktig stjärt, så jag kan ramla ner om jag släpper mig!" Sagt om hon släpper greppet om toaringen när hon kissar... haha!

Ja, det är rart med barn! Och nu ska jag sätta mig i TV-soffan och tagga ned för idag. Det kan behövas! :)