Vaken?


Idag sov jag alldeles för länge men det måste jag försöka undvika imorrn... Läste nämligen att det imorgon är "Sjusovaredagen" och om man tar en alltför lång sovmorgon riskerar man att i så fall vara trött och sömnig under resten av året... Huruvida dessa gamla sägner slår in vet man ju inte men det kanske inte är värt att chansa... Förmodligen sov jag länge förra året och det är väl därför jag har varit så trött fram tills nu! Haha!

Sägnen kommer i alla fall från en legend på 200-talet då ett gäng kristna män gömde sig i en grotta för att komma undan kejsar Decius och där sov männen i 200 år. Tala om att försova sig!

För övrigt händer det inte så mycket idag. Har varit ute en sväng och vattnat det som befinner sig under tak. Det är ju skönt att det kommer en regnskvätt då och då men nu skulle jag heller inte ha något emot att ligga i en solstol igen. Åtminstone ett par dagar! Det känns lite som om sommaren är över men det är den ju egentligen inte. Vi har bara haft ett alltför bra väder tidigare och förmodligen blivit bortskämda! Nåväl, lite lunch och sedan får vi se vad det blir!