Svullen...

Jag tror att allt vatten jag dricker stannar kvar i kroppen... Åtminstone känner jag mig två nummer för stor... hela tiden! :) Förutom detta har det varit en helt fantastisk dag! Jag bara njuter och svettas! Började med det senare redan imorse då jag tog en power walk och kom hem helt sjöblöt... Men supernöjd! Det är skönt att komma sig ut en sväng varje dag!

Jag vaknade tidigt och innan klockan var tio hade jag både jobbat ett par timmar (jo, jag vet att jag är ledig men jag har bara gjort bort en del måsten) och promenerat. Sedan åkte grabbarna iväg på en tvådagars tur till Storuman där de både ska se och fotografera träskfotboll. Emilia åkte till Boviken för att se beachfotboll och jag hamnade i solstolen och hade det inte alltför illa... Enda missräkningen idag var väl att mjölken var slut när jag kokat kaffe men det kan man ju stå ut med! Har läst ut en bok och hunnit dammsuga och laga middag men det är väl det enda vettiga jag åstadkommit.


Ikväll blev det sommarteater "Det susar i säven" tillsammans med Emilia! Mycket trevligt! Här träffade vi också Ola Theander och hans supergulliga fru Maha! Ni ser dem bakom dottern!

Förra året såg jag föreställningen med sonen och maken så nu har jag sett den med hela familjen! Jag älskar sommarteater och det har jag gjort ända sedan vi startade företeelsen på Västerbottensteatern när jag jobbade där. Den första spelades 1987 och sedan har det bara fortsatt! Fantastiskt trevligt sätt att avnjuta teater! 


Nya skådisar fick jag se i flera roller! Kul! Med hoppade in och spelade Råttentott, Annika hade ersatt Maggan som Mullvad, Mia var nybliven Utter och Kågis gjorde Grävling och en del andra roller med den äran! Jag tycker faktiskt att det var mycket som var bättre än förra året! Kul också med en festligare final!


Göran Hanssons Padda är fortfarande obetalbar och Micke är alltid hur bra som helst! Eller hur bra som "häst" kanska man ska säga... Haha!

Ja, vi njöt i alla fall av föreställningen och värmen! Måste ha varit stekhett i kostymerna på scenen! Imponerande utfört! Bra jobbat hela gänget! Det enda som inte var lika njutningsbart var väl gradängerna... Inte jätteskönt att sitta utan ryggstöd. Vi blev lite avis på kvinnan som satt ett par rader längre fram:


En egentillverkad(?) sittplatta med ryggstöd! Hur smart som helst och bara att rulla ihop när man går hem! Något för maken att tillverka?

Nu har jag druckit en liter vatten igen och vattnat utomhus. Det behövdes! Inte bara vi människor som torkar ut! Hoppas ändå på lika fint och soligt väder imorrn! Då kanske jag hinner läsa ännu en bok! Tack till sötaste Emilia för en supermysig kväll!
#1 - - Ola T:

Visst var det en trevlig kväll. Och fantastiska människor framför oss!

#2 - - Monica:

Jaaa! Det var jättehärligt! Och vi hade fantastiska människor bakom oss! :) Kul att ses!

#3 - - Amelia:

Kul att du bloggar! Fortsätt så :D

#4 - - Susanne:

Ha ha, det är ju Majsan, min jobbarkompis som sitter där, ska allt kolla med henne om det är Kjelle som byggt ryggstödet. /Sus