Svettigt och varmt!

Oj, vilken värme det blev idag också! Vädret är magiskt och vad jag förstår så är det nog norra delen av landet som haft den högsta temperaturen och flest soltimmar. Det tackar vi för! Såg just väderleksrapporten och meterologen hade en lång utläggning om olika väderfronter som skulle påverka vädret runt om i Sverige. I slutet sa hon: "Och Norra Norrland får mest soligt och vackert." Uttömmande var det kanske inte... Det tar kanske lite ont för sörlänningarna att vi har toppnoteringar? Tur är det i alla fall att man inte hade bokat någon resa utomlands. Den kan man behöva senare!

Och jag är fortfarande vaken trots min tidiga uppstigning. Har tvättat ett par maskiner och bytt sängkläder så i natt ska jag sova riktigt gott! Har också handlat mat (fy fanken så mycket folk!!!), läst ut Grangés utmärkta "En mässa för de döda", gått en kraftfull promenad och blev hur svettig som helst! Handledsvikterna är väldigt bra och vevar man ordentligt med armarna (inte snyggt, men bra) känner man sig både varm och trött när man kommer hem! Eller så är det bara "röjt'n" som är på gång med fuktigare väder... Jag inbillar mig i alla fall att jag tränar lite under mina promenader.


Och nu har vi avnjutit fisk med sallad och crisscuts. Sonen behöver något stärkande nu när Trästock drar igång! Jo, vi ska också dit men det blir nog inte förrän imorrn och då blir det en lång kväll! Maken jobbar hela helgen så jag tänker tillbringa en hel del tid på området! Det är ju fantastiskt att vi har en gratisfestival med en sådan bredd och kvalitet på musiken! Och särskilt roligt tycker jag att det är med den blandade publiken! Allt från barn till gamla! Unikt och jättekul! Och så slipper man öltälten...

Morgondagen ska dock först tillbringas hos mina föräldrar dit min fabror och faster kommer på besök. De bor i Norrtälje så det blir inte så ofta vi ses. Därför vill man passa på att umgås lite! Det ryktas också att den första rosenpotatisen ska grävas upp ur landet till lunchen... Det kommer att bli himmelskt!

Nu blir det inte så mycket mer idag. En tidigt kväll och en lång natt är vad jag ser fram emot mest! Ska också börja med Anne Holts senaste så att jag har något att sysselsätta mig med om jag måste vara vaken ännu en natt...

#1 - - www.travel-in-uzbekistan.com:

There’s a lot of info. I’ll be back again.