Seeeeeeeegt...

Fy, vilken tröttsam dag det blev. Inte kul att måsta ta två tupplurar för att man inte orkar hålla upp ögonen - men nödvändigt! Skönt att i alla fall kunna - om än det kan bli svårt att somna ikväll... Larvade på och gjorde mest ingenting tills vi fick besööööööök av My och Malin! Kul!


Jag hade köpt en tågbana på IKEA och som vi plockade fram! Hittade den i fyndhörnan för 40:- vilket måste betecknas som någon typ av klipp! Den "fonka"!


Meeeeeen... sedan kom Ulf hem från Jula med en multislipmaskin! Och hur kul var inte den?


Den hade t o m en flexibel axel... :) My blev helt inne i prylarna och svarade mest "Jo!" på varenda fråga som maken hade om funktionerna... Gulligt! Men hur populär tror ni tågbanan blev efter att ha sett denna moderna teknik?


Nja... Jula är svårslaget! Haha!

Nu har jag avnjutit en middag signerad grabbarna som länge var inne på att hämta Sushi, men som tyvärr måste ge upp när de hade stängt... Det blev till slut färdiggrillad kyckling, potatissallad, chips, såser och vitlöksbröd. Jodå, riktigt gott! Men de blev lite besvikna när jag inte fotograferade maten till bloggen... Men ni kan säkert föreställa er! Jag tycker i alla fall att det är jättekönt att slippa planera och laga mat ibland så tack ska ni ha! :)

Och till alla er som lämnat tips om bananflugorna: Tack! Jag testar lite av varje nu och de verkar ha blivit färre!