Not bad!

En hemmadag som inte blev helt fel. Inte mycket roligt har jag gjort men flera saker som kan betecknas som bra! Började med att plocka undan och rensade sedan förrådet vilket resulterade i fyra IKEA-kassar med tomma petflaskor! Herregud vad vi har druckit mineralvatten! Fast det kunde ju å andra sidan ha varit spritflaskor och då hade det ju varit betydligt värre! På dem är det dessutom ingen pant! Haha!

Rensade även upp bland returartiklarna så nu är det ganska tomt på skräpfronten. Skönt! Handlat mat, lagat mat, vikit tvätt, tömt vatten ur blommor, strukit en blus till Emilia som jag sedan skulle få men tyvärr inte kunde ha... haha! Inte ett dugg förvånad men jag strök den ändå!


Gjorde en nostalgitripp och grillade karré! Oskar följde med och handlade och han tycker att man även kan testa lite billigare kött. Karré var väl det första man grillade i ungdomen och det man alltid gillade bäst. Nu är det dock över trettio år sedan... Men det blev helt OK! Rostad potatis, haloumi och majs blev det också.


Skrållan har vandrat runt på räcket och upptäckt världen från ovan. Hon är så söt och nyfiken att man kan ägna mycket tid åt att bara titta på henne...


Maken har däremot vandrat runt i skogen en hel timme för att få ihop blåbär till årets första paj! Det ska bli så vansinnigt gott!

Nu paj och fotboll! Förra matchen åt vi torsk och då torskade Sverige. Nu hoppas jag inte att spelet pajar den här gången... Då måste jag börja hitta på andra maträtter när det drar ihop sig!
#1 - - Ola T:

Juste dag – och blåbärspajen!