Full frys!

Känner mig verkligen halv nu när Emilia åkt! Fortfarande finns det ett stort tomrum i hjärtat men jag vet ju att det akuta går över även om man alltid saknar sina barn! Hon är själv lite ledsen idag och jag förstår henne! Men semester och sommar är ju lite speciellt. Alla har tid och lust att göra saker, vädret är underbart och alla är glada! Därför känns saknaden extra stor. Ska se till att boka en resa snarast så att vi får nya möten att se fram emot!

Idag började jag rätt tidigt med städprojektet. Tar ett rum i taget och har hunnit en hel del faktiskt. Huset är renplockat, dammsuget och nu ska jag bara torka golven, bädda rent i sängarna, städa badrummen... men Rom byggdes ju inte på en dag! Jag fick nämligen avbryta (tack!) för lunchfrämmande av käraste syster med familj och det var så himla trevligt!


Många kramar med den här goa, goa ungen! Då blir man glad! De passade på att äta lunch här innan de skulle dra vidare till Boden och det blev en spontanmåltid - sallad med diverse rester... Det är tur att jag alltid grillar för mycket kött!


Efter maten fick alla chokladtryffel till kaffet och My stoppade in hela...

När de hade åkt rensade jag vidare och sedan var det dags att åka och hämta köttfärs. Vi brukar köpa av kompisar som slaktar och det är så suveränt att ha i frysen! Dessutom är den så mycket bättre än den köpta!


Nu har jag tagit hand om köttberget! Jag gillar det där med stora inköp och lagring i frysen. Man känner sig rik när den är fylld!


Packning på våg och i ziplock-påsar. Jag gillar löpande-band-principen och fick även hjälp av Oskar och hans kompis som gjorde i ordning påsar som de ska ta med till Luleå. Mat är aldrig fel att ha!


Trettio kilo senare blev det många påsar... Platta och fina för snabb upptining!

Avslutade med att göra köttfärsbiffar så nu har vi avnjutit en husmansmiddag. Man har faktiskt längtat efter det också! Nu känner jag att jag har gjort mitt för idag och ämnar tagga ned med en bok! Sedan blir det en prommis igen! Hoppas den här kvällen blir lika vacker!


Så här såg himlen ut när jag åkte från Bastuträsk igår. Som ett vykort!