Vinst?

Unnade mig en sovmorgon och jobbade sedan ett par timmar innan det var dags att ta en lång och stärkande promenad. Lite trist väder då det snöade eller "snaigge" som vi säger på bondska då det blåser lite och snöar samtidigt. Men jag gick i alla fall. Sedan ringde Annica på Kubera och bjöd på fika nere på kontoret och då tackar man ju inte nej! Goda bullar och chokladkakor satt som en fläskläpp (kanske med betning på fläsk?). Haha! Kul var det i alla fall att träffas igen! De har ju bytt lokaler så vi delar inte kontor längre.

Sedan har jag handlat och lagat mat. Idag blev det torsk med ansjovistäcke. Riktigt gott och väldigt nyttigt! Stekt lök i botten på en form, på med fisk, salt och peppar. Täck sedan med matlagningsgrädde, hackad ansjovis och ansjovisspad. Hela små tomater runt om och in i ugnen 15 minuter på 225 grader. Ta sedan ut och täck fisken med kokt ägg i bitar, gräslök och brödkrutonger. In i ugnen igen i fem minuter. Klart!

Nu har jag just kommit hem efter ett stärkande SPYC-pass! Nja, jag vet inte om jag kommer att känna mig så särskilt stark imorgon. Vi hade cirkelträning och då går man verkligen igenom hela kroppen och alla muskelgrupper tills man nästan tror att man ska dö... Just nu känner jag mig rätt så darrig i både ben och armar men nöjd att jag kom mig iväg!

Att ha rört på sig två gånger samma dag är väl att beteckna som en rejäl vinst men utöver det så fick jag ett brev idag som var postat i Portugal. Konstigt, tänkte jag men öppnade och läste. Det var skrivet på engelska och kom från en advokat i Italien. Han berättade att en av hans klienter, som också hade samma efternamn som jag, hade avlidit och efterlämnat en förmögenhet på 32 miljoner dollar. Tyvärr hade han inga släktingar så om jag hörde av mig skulle jag få 40%, advokaten 40% och de resterande 20 skulle gå till välgörande ändamål. Men jag måste behandla ärendet konfidentiellt och höra av mig omgående... Nja, jag tror inte det va...

Märkligt brev. Vad är de ute efter? Min mailadress? Mina kontouppgifter? Mina futtiga slantar på banken? Hur som helst får nog Alfred Costanzo klara sig utan mig. Hans mailadress började på alco och då kan man ju tänka att det var lite för mycket av den varan som gjorde att han skickade brevet... Jag ska hur som helst slänga det i pappersinsamlingen nu. Sorry Alfred!

Träningen blev nog den bästa vinsten idag! Men vi kan väl vara överens om att så här vi vill aldrig börja se ut!


Så hemskt! Är det en människa? Huga! Och framför allt: Är han nöjd?
 


#1 - - Eva:

Å frågan är ju åxå..Vad finns det för kläder som passar denna märkliga kropp? Nä Monica, träna inte för mycket, det kan ju vara skadligt! Kramar Eva

#2 - - Monica:

Haha! Nej, jag lovar att hålla mig till en lagom dos träning. Kram på dig själv!

#3 - - KR:

Jag fick likadant brev från den jävla advokaten Alfred Costanzo från Italy, det verkar att en släkt till mig har också dött där och har lämnat en förmögenhet som jag ska få 40% av den om jag hör av mig. Först tänkte jag skriva till honom ett mejl av två ord "Fuck you" men jag gjorde det inte för att inte lämna mitt mejladress till den jäveln.

#4 - - Monica:

Klokt KR! Bättre att helt ignorera brev av den här typen!

#5 - - Kajsa Agneryd:

Vad intressant din blogg är. kommer definitivt läsa dina poster igen! =) Hoppas du har en trevlig vardag (: