Trasiga skor...

Utemellan får jag lite dille på olika låtar eller en viss typ av musik. Då spelar jag gärna samma skiva om och om igen när alla andra har gått och lagt sig. Det är tur att Spotify finns eftersom man ju inte kan äga alla skivor man längtar efter. Just nu har jag (tack vare Oskar) dille på Cornelis igen. Därför blir det "Den flygande holländaren" där olika svenska artister hyllar honom med covers på hans låtar. Lyssnar också på Fredrik Jonssons livetolkning av "Somliga går med trasiga skor" på You Tube. Väldigt bra!

1/100 s, f/1.8, 50 mm
Fredrik Jonsson. Fick tipset av Oskar och när jag ser antalet gitarrer på bilden förstår jag varför det här är en favorit... :)

Man kan tycka att Cornelis gjorde låtarna bättre själv men ibland (inte alltid) blir faktiskt reproduktionerna "så mycket bättre"... Åtminstone hände det ett flertal gånger i TV-programmet med samma namn. En del låtar som gjordes där blev verkligen superbra och den skivan är också värd att lyssna på!

Nu laddar jag för eftermiddagsföreställning för pensionärer. Hoppas det blir en lugn och händelselös dag. Ja, ibland har det varit lite uppjagat med ambulansutryckningar och akuta sjukdomar. Det kan nog vara lite spännande och stressigt att gå på föreställning när man kommit upp i åren. Vi har dock goda kontakter med ambulansen och brukar förvarna dem så att de kan vara på plats eller åtminstone vet vad som är på G. Pappa och mamma kommer också och tittar idag och det ska bli kul! Så vi håller tummarna för att allt ska gå bra!

Ha en bra dag alla människor!
#1 - - M:

Blir det så spännande för pensionärerna att komma och kika på er? Hoppas det gått bra idag och att inga ambulanser behövde komma. En burk med nitroglycerin

tabletter mot kärlkramp kanske skulle finnas som rekvisita?

Ha en skön kväll :))))